Manly & mysiga människor

Jag är allt en lycklig skit. Trött som få, men glad.
Dagarna har varit rätt lugna, förutom idag och i lördags.
I lördags mötte jag upp med Contiki-E som syster och jag lärde känna när vi reste runt i USA. Vi gick och tittade i Hyde Park (de hade vin & matprovning), sedan vandrade vi längs Oxford St tills vi hittade ett café där vi åt lunch. Jag åt chilikyckling på en bädd av sallad och ris. Mums!

Söt noshörning i Darling Harbour
Vi vandrade vidare till Haymarket, fotade alla noshörningar vi hittade och hamnade till slut i Darling Harbour där vi åt glass, letade rätt på ett par noshörningar till och satt och pratade vid vattnet.

Det blev god 'gelato' till efterrätt i lördags
Jag var tillbaka på vandrarhemmet vid 17-tiden och tänkte "en dusch och ett par avsnitt av 'Peaky Blinders' så är jag rätt nöjd sen." Men då hörde engelska E av sig (som jag delade rum med i Kings Cross) och hon undrade om jag ville följa med ut och äta. 
Vi mötte upp vid Town Hall strax efter kl 21 och åt thaimat (jag älskar det!).

Helt underbar thaimat!
Efter maten kände vi inte för att säga hej då, så vi tog oss ner till Darling Harbour där det var full fart på alla klubbar och barer. Det blev en liten nostalgitripp när vi passerade Cargo och Bungalow 8 där jag och H hängde en hel del med grabbarna från norra Sydney.
Minnen minnen!

Rundan är 10 km lång, men helt klart ett måste!
Söndag var jag på Broadway Shopping Centre och köpte en handväska (jag kände mig lite dum när jag vandrade i Darling Harbour bland alla uppklädda människor med en tygväska).
Igår var det otroligt slappt. Jag var så trött och orkade inte göra någonting, så hela dagen spenderades på vandrarhemmet.

Clontarf Beach
Idag, däremot, var det dags för Spit Bridge to Manly Scenic Walkway
Jag gick från vandrarhemmet till Wynyard Station. Där fick jag köpa bussbiljett till Spit Bridge och fråga efter vilken buss jag skulle ta, etc. Jag hoppade på bussen, visste inte riktigt var jag skulle av (en bro, uppenbarligen) och hoppades på det bästa.


Jag och ett annat par hoppade av på samma ställe, som vi kom på var helt fel. Vi började prata, slog följe och umgicks sedan resten av dagen.
De kommer från Italien (Florens) och har varit här i drygt ett år. De har fått arbetsvisum och ska stanna här i ytterligare fyra. De var jättemysiga och pratade hela tiden, vi stannade vid ett par stränder och letade snäckor, fotade.

Ser du ödlan?
Det var en helt otrolig runda! Drygt 10 km lång och det var sådana underbara stränder och vyer. Vi såg ödlor, fåglar, blommor, fiskar. Tyvärr hamnade vi lite fel efter ett tag och R och L skulle inte hela vägen till Manly, så efter att ha druckit en färsk juice och ätit lite mat bytte vi nummer och sa hej då.


Jag fortsatte till Manly, tog färjan till Circular Quay och hela resan pratade jag med en man (surfare och affärsman) från Panama som arbetat som projektledare i Australien i 1½ år. När jag nämnde att jag kom från Sverige sa han "var är din svenska brytning? Jag var säker på att du kom från Kanada."
Score! Älskar när folk tror att jag är "äkta" engelskspråkig.


Jag gick till vandrarhemmet från Circular Quay (ytterligare 3 km motion) och satte mig på balkongen där jag träffade en av mina rumskompisar, E från Kanada. Vi började prata om ditt och datt och hon sa att om inte jag berättat att jag var från Sverige hade hon gissat på USA. När vi skulle gå därifrån fick jag syn på P (Skottland) och jag frågade honom hur det gått med jobbintervjuerna. Vi började sedan prata om att Skottland vill bli självständigt och massa annat.

Manly
Så ja, det har varit ett par riktigt bra dagar med underbart väder och härliga, mysiga människor. Jag älskar verkligen att träffa folk!







Kommentarer

Populära inlägg