Lite av varje

Jag hade tänkt skriva det här inlägget för flera timmar sedan, men K och jag kollade film och sedan var det dags för dusch, vika tvätt och vips, så var klockan 20:30.

Scones och iste på Tea Cosy
Det är mörkt ute och temperaturen ligger runt +22 grader. Kommer att bli en varm natt, med andra ord. Här har varit så hett och kvalmigt idag, ett litet smakprov på hur sommaren kommer att bli, kanske?

När jag satt på bussen idag till jobbet såg jag en svart Mercedes med en registreringsskylt där det stod 'KING' och jag tänkte för mig själv; "jag hoppas att det är ditt efternamn, annars är det rätt kaxigt."
Det är visst en riktig fluga här; egendesignade regskyltar. Jag har till exempel sett en rosalila bil med rosa skylt. Lite väl mycket.

Operahuset och Harbour Bridge
Temperaturen håller sig runt +20 grader så gott som varje dag. Klockan 8 idag var det +19. Nätterna är lite svalare, men inte under +16. 

Det är lite lustigt när man sitter på bussen ibland. Bussarna är överfulla morgon och kväll när alla ska till och från jobbet, så det går liksom inte att komma undan att hamna nära andra resenärer. Det lustiga är dock att folk avskyr kroppskontakt.
Att sätta sig bredvid någon är helt okej, men kroppskontakt? 
Nope.
Det är lite som att var och varannan person tänker "jaha hej på dig, du sätter dig här ja, men vad... nej, för nära. FÖR NÄRA. Kroppskontakt! PANIK!"
Och så flyttar de på sig, trycker sig mot fönstret, allt för att bryta den där kontakten. 
K menar att det beror på huruvida man är på bra humör eller inte; ibland har hon inget emot att folk sitter nära. Andra dagar gör hon som de flesta andra; flyttar på sig.

Mumsiga kycklingburgare och pommes av sötpotatis på Grill'd
K och jag testar lite nya restauranger runtom Darlinghurst en gång i veckan. Vi har provat indiskt, hamburgare, caféer, bageri och på fredag blir det mexikanskt.

På söndag ska jag delta i Blackmores Sydney Running Festival.
Jag ska inte springa, dock. Inte heller ska jag göra maraton (haha). Istället blir det 3,5 kilometer med ett par vänner. Det häftiga är att de stänger Harbour Bridge för all trafik då det är en av sträckorna där festivalen kommer att äga rum.
Det ska bli riktigt roligt!

Royal Botanic Gardens
Nästa vecka ska jag, K, E och en av Es vänner åka till Canberra över helgen.
Australiens huvudstad.
Det är väl inte den mest spännande av städer, men kom igen, måste ju se huvudstaden och så länge man är med vänner blir det kanon.

Jobbet i Manly går som smort. Jag avgudar min supervisor, han är så jäkla mysig. Övriga kollegor (alla från Asien) är pratsamma och snälla, så jag har hamnat rätt, utan tvekan.
Jag får fler timmar nu, så det börjar ordna sig - sakta men säkert.

The Rocks Markets
Jag har börjat läsa "Gone Girl" av Gillian Flynn och är helt fast. Så bra, så tragisk, så välskriven.
K och jag funderar på att se filmen när den släpps här i Australien. Jag gillar ju Ben Affleck, tycker att han är grym.

Nähä, om jag skulle ta och borsta tänderna, leta rätt på öronpropparna (grannens katt är löjligt högljudd när den vill släppas in klockan tre på morgonen) och läsa ett par sidor i "Gone Girl." 

Ha en fortsatt bra vecka!

Kram på er






Kommentarer

Populära inlägg