Kort och gott

Det är lördag förmiddag (snart lunch, dock) och jag befinner mig på rummet med E och J. J var tvungen att byta rum för ett par dagar sedan, men E och jag är fortfarande rumskompisar. Det är nästan som att J bor här då hon kommer och knackar på varje dag. 
Planen är att vi ska bege oss till Surry Hills där vi ska vandra runt, titta i affärer, besöka en marknad och bara ta det lugnt. 
Ett par bleka fötter i Royal Botanic Gardens
De senaste dagarna har varit väldigt slappa; jag har vandrat runt, umgåtts med E och J, sökt jobb. Jag har spenderat drygt 30 kronor de senaste två dagarna, rätt bra!
Vi fick precis två nya rumskompisar (tror de är från Finland). E, J och jag tillhör snart vandrarhemmets "long-termers", de personer som bott här länge. Det är drygt två veckor för oss alla tre och vi går lite mot strömmen, antar jag.
Hamnen i Woolloomooloo. Väldigt fina båtar
Det är nämligen så här; här bor många fransmän och britter och de umgås bara med varandra. Det spelar ingen roll om de bott här i flera månader eller bara ett par dagar - är du fransman hänger du med fransmännen, är du britt hänger du med britterna.
Jättetråkigt och lite löjligt.
Så jag, E och J skiljer oss lite från mängden och umgås med allt möjligt folk. 
Solnedgång i Bondi Beach
Jag skriver kanske mer senare ikväll, eller i morgon. Nu ska vi göra oss redo att lämna Kings Cross och vandra till Surry Hills. Tack och lov att det är lite mulet och inte +30 grader som igår. Efter att jag brände mig i måndags är jag väldigt försiktig i solen.

Kommentarer

Populära inlägg