Dag två i bilder

Här kommer ett par bilder från dag nr 2 i Australien:

Lite konst i form av fågelburar och fågelkvitter, en påminnelse om de fåglar som en gång fanns i området.

Vackra Harbour Bridge.

Operahuset!

Hyde Park + guide
Jag följde med på en gratis rundvandring i Sydney idag. Den tog 2,5 timmar och var väldigt intressant. Att rekommendera! På söndag hoppas jag kunna göra rundvandringen i The Rocks, där de första europeiska bosättarna steg i land.
Jag har hunnit prata både med moster, mamma och syster idag. Mottagningen är lite sisådär ibland, men annars går det bra. Härligt att höra deras röster.

På väg till George St hittade jag en Gloria Jean's Coffees. När H och jag var här var vi besatta av deras cappuccino chillers. När vi var utfattiga och bodde i Cairns var det vår enda lyx. Än har jag inte köpt någon, jag är lite rädd att jag ska bli besviken.

I morgon ska jag träffa E, en Sydney-bo som min syster och jag lärde känna när vi åkte runt i USA med Contiki. 

Kram på er!

Kommentarer

Populära inlägg