Tjejhelg & Jobb

Sitter i soffan med systerns ena katt bredvid mig. TV4 visar "Ensam Hemma 2" och jag slötittar lite medan jag bloggar och lyssnar på Spotify. Just nu spelas "A Case of You" med Joni Mitchell.

Förra helgen var det tjejhelg i Halmstad. Vi är ett gäng på fem tjejer som känt varandra sedan vi var små och vi försöker träffas ett par gånger om året.
Då vi alla kommer från samma kommun och rört oss i ungefär samma kretsar blir det en hel del snack (läs: skvaller), men det blir också väldigt mycket skratt.
Planen var att vi skulle stanna i stan över natten, men det blev tyvärr så att majoriteten av tjejerna åkte hem på fredagkvällen.
Kvar blev moi och en annan tjej, M.
Men vi hade kul ändå!

Grillat var det här!
 Fredag var vi rätt slitna efter att övriga tjejer åkt hem, så vi plockade bara undan lite och sedan var det sömn som gällde.
Lördag blev det sovmorgon, frukost och kl. 11 befann vi oss i centrum där M köpte skor på rea och jag hittade en sjal.
Vi fikade på Skånskan och sedan fortsatte vi till Flygstaden och Stenalyckan för mer shopping innan vi återvände till stugan.

Latte & morotskaka på Skånskan
 Kvällen blev det bio och syster C hakade på.
Valet föll på "The Bourne Legacy" och då jag haft ögonen på Jeremy Renner sedan jag såg honom i "The Hurt Locker" var jag mer än nöjd. Jag tycker han är en grym skådis.

Söndag städade vi och klippte gräset, M åkte hem och jag parkerade utanför stadsbiblioteket i väntan på att det skulle öppna då jag skulle lämna tillbaka böcker och hämta nya.


I måndags började jag på mitt nya jobb och veckan har rusat iväg.
Det har varit tufft; stressigt och mycket att göra, men jag har fått in en fot och det är ju detta jag vill göra: skriva, träffa folk, fota och lära mig hur branschen fungerar.
Jag har så gott som skrivit hela tidningen som kommer ut på onsdag och imorgon börjar det om igen. Jag har ett par idéer till artiklar och så har jag ett par telefonsamtal att göra då frilansare ska anställas.
Full upp!

Men nu ska jag ta och fortsätta läsa "Hypnotisören" av Lars Kepler.


 

Kommentarer

  1. Vad tycker du om Hypnotisören? Är den bra? :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte den var bra, men inte så läskig som jag hoppats på ;-) Men det blir nog att man ser filmen i slutet på september!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg