Rea & kräftskiva

Fredag betyder inget jobb, men trots det var jag uppe runt sju på morgonen. Anledningen: Expert.
Då de gått i konkurs stod det klart att det skulle bli mega-rea i butikerna, så jag hörde av mig till syster och undrade om hon ville följa med.
Vi parkerade bilen utanför Experts butik på Stenalyckan strax innan nio och där var redan kö. Efter ett tag blev det fler och fler i kön och vi lämnade bilen och delade paraply i regnet.
Lagom med kö - Experts utförsäljning
 Brors flickvän, S, dök upp några minuter senare och medan regnet föll växte kön.
Klockan tio slog de upp dörrarna och folk förvandlades till, nå, stämningen blev lite mer hätsk.
Orsaken var personer som valt att inte stå i kö; de dök upp tio minuter innan butiken öppnade och började sedan röra sig mot ingången. Detta väckte irritation hos de som köat i en timme för att komma in i butiken först.
S gav dem en känga, sa åt dem att ställa sig sist i kön som alla andra. Svaret hon fick var något i stil med "ta det lugnt, för fan." 

En av böckerna jag hämtade på bibblan.
 En ensam vakt hade hand om insläppet och det hela var skrattretande. Allt folk som tryckte på från vänster var sådana som trängt sig före, dvs. som inte stått i kö. De släpptes in tillsammans med de som köat i regnet.
Inte riktigt rättvist, om du frågar mig.

Dagens "fångst"
 Väl inne i butiken slet folk åt sig alla möjliga saker. Jag ville ha en extern hårddisk att använda på jobbet, telefon till föräldrarna och syster skulle titta på en TV.
Det blev ingen extern hårddisk och syster köpte ingen TV då hon insåg att en dyr sådan utan garanti är en dum idé.
Men föräldrarna fick ett par nya telefoner (de står på laddning just nu) och jag hittade ett par filmer.

Efter Expert parkerade vi vid Nissastrand och besökte bibblan. Jag lämnade tillbaka två böcker, lånade två nya (Janet Evanovich) och reserverade en tredje.
Vi vandrade sedan över Nissan till Robert's Coffee där vi åt lunch, sedan hämtade vi systerns kompis E på stationen och körde ut till Flygstaden där vi handlade skor.
Jag lämnade huset klockan åtta och kom tillbaka strax efter tre.

Latte & smörgås
 Kvällen har spenderats hos grannarna där det var dags för årets tredje kräftskiva. Det var riktigt trevligt, men efter kaffet kände jag att det var dags att säga tack och hej.
Så nu sitter jag i soffan (något jag alltid gör när jag uppdaterar bloggen, har jag insett) och i DVD:n är en av de nya filmerna: "X-men Origins: Wolverine."
Jag vet, jag vet. Inte den bästa filmen, men lordie, Hugh Jackman är manlighet personifierad. Han är otroligt het i "X-men" och "Australia."

Ja, tack!
 Jag hade planerat att se senaste avsnittet av "Sons of Anarchy" då kompisen I sagt att det var ett grymt avsnitt, men jag orkar inte riktigt. Det får bli imorgon.
Får inte glömma att telefonerna ska plockas ur basenheterna innan jag däckar.



Kommentarer

Populära inlägg