Äntligen helg!

Ja, jag vet att det är onsdag, men då jag jobbar halvtid tar jag helg tidigt.
Så det är onsdag kväll, det regnar och Spotify spelar "In Kommer Ting" med Kapten Röd.
Pappa är på väg uppför trappan med kaffe och TV:n visar någon dokumentär om kapitalismens New York.

Jobb - intervjuade författaren
 Den här veckan har varit riktigt bra; jag har hunnit med allt på jobbet, nya tidningen kom ut idag, kroppen gör inte lika ont efter body pump som förra veckan. Att säga att jag trodde jag skulle dö under mitt första body pump-pass är inte att överdriva.
Det var ren och skär smärta. När vi skulle stretcha på slutet skakade mina ben så mycket att jag knappt kunde stå upp.
Otränad? Inte alls!

Färgglad buske utanför redaktionen
 Igår var det dags för pass nr 2 och det gick mycket bättre. Benen skakade inte riktigt lika mycket. Jag håller även igång med jogging och det går bra; jag ska försöka köra två styrkepass och 2-3 joggingrundor varje vecka.

Dimmigt när jag körde till jobbet kl 7.15
 Så vad ska jag hitta på dessa lediga dagar?
Imorgon ska jag laga lite mat, titta på serier (har missat ett par avsnitt då jag jobbar till sent på kvällarna) och sen är det body pump.

Nuvarande läsning - så bra!
 Fredag ska jag och kompisen I på bio. Innan dess ska vi ut och äta och jag behöver besöka biblioteket igen - har en bok som väntar och två som ska lämnas tillbaka.
Märks det att jag gillar att läsa?
 Filmen vi ska se heter "Looper" med Joseph Gordon-Levitt och Bruce Willis.


Men nu ska jag koppla ner och titta på serier.
Har lite svårt att bestämma vad det blir: Bones, The Mob Doctor, Hell on Wheels eller Sons of Anarchy.
Decisions decisions.


 

Kommentarer

Populära inlägg