Manic Monday

Dagen har inte varit alltför manisk, men den har varit fullbokad.
Jag kom till jobbet strax innan klockan åtta och sedan var det bara att sätta igång: gå igenom uppslag till nästa nummer - som kommer ut nästa onsdag - och boka jobb (intervjuer).
Tiden går otroligt fort när man har saker att göra och vips, så var det dags för lunch och jag satte mig med kollegan A, tittade på TV och åt kycklinggryta med bulgursallad

Runt halv fem kom killen som ska frilansa åt oss. Han ska skriva sporten, något jag är väldigt glad över då jag inte är så insatt i detta ämne.
Jag kan tycka det är roligt; jag gillar dans och när det är landskamp i lite allt möjligt tittar jag gärna.
OS var grymt, men det ska erkännas att höjdpunkterna var öppnings- och avslutningsceremonierna, Usain Bolt och Michael Phelps.
Jag menar inte att jag inte klarat sporten dessa två nummer, men P - som ska skriva för oss - är superintresserad, har en massa kontakter och skriver för Svenska Fans, så jag tror det blir kanon.

Usain Bolt
 Jag låste och larmade redaktionen och gick sedan ner på "byn" för att fika med kompisen I. Vi brukade ses varje vecka, men hon har haft en del att stå i senaste tiden och då hon ofta jobbar helg missar vi varandra: jag är ledig när hon jobbar, och vice versa.

Jag har ett par nya favoritlåtar som jag lyssnar på om och om igen när jag pendlar till jobbet. Den första är "Right By My Side" med Nicki Minaj och Chris Brown. Jag har lite svårt för Chris Brown efter Rihanna-incidenten, men grabben kan skapa musik.
Lite som debatten kring Michael Jackson och hans påstådda (?) demoner.
Låt nummer två är "Good Time" med Owl City och Carly Rae Jepsen.
Jag har varit smått besatt av Nicki Minaj sedan jag var i USA och Owl Citys "Fireflies" spelade jag sönder.

Otroligt coola Nicki Minaj
 Jag läste ut "Hard Eight" igår. Det gick väldigt snabbt och lätt, så nu måste jag få tag på nummer nio. Jag har en väldig massa böcker på gång och hösten är en perfekt årstid för att läsa. Det är ofta kallt, blött och grått ute och då slipper man skuldkänslor när man stannar inomhus och begraver näsan i en bok.

"Hard Eight" - Janet Evanovich
 Efter fikat åkte både I och jag och handlade, sen var I så snäll att hon körde mig och matkassarna till min (läs: pappas) bil som stod på parkeringen vid redaktionen.
De håller på med vägarbete på vägsträckan som tar mig hem, men då klockan var efter sju på kvällen var det inte farligt mycket trafik.

Ikväll börjar säsong åtta av "Bones" i USA. I veckorna som kommer blir det nog en hel del prat om TV-serier; jag lever för mina serier.
Igår visades "Hell on Wheels" med otroligt hete Anson Mount; det är något speciellt med hans karaktär Cullen Bohannon. Kan det vara skägget och hans devil-may-care-attityd, månne?
Vad det än är så fungerar det; hormonerna jobbar för fullt när han dyker upp i rutan.


 

Kommentarer

Populära inlägg