Underbara söndag

Den blå himlen har försvunnit, men solen tvingar sig fram lite då och då.
Det är fortfarande riktigt varmt ute, väderprognosen visade att det skulle bli runt +31 grader idag och det stämmer nog rätt bra.

Manly Beach en solig och varm söndag

Jag sitter på balkongen och lyssnar på Coldplay, har precis tittat på senaste avsnittet av "Vikings" och njuter av att klockan bara är 16. Jag har flera timmars slapp kvar innan jag måste sova. Sådan lyx.
Jag har jobbat sju dagar i rad nu, men på helgerna vill cheferna att vi ska vara färdiga runt kl. 13 så det har blivit halva dagar, vilket är riktigt skönt när det är +30 grader och sol ute.

Veckan har alltså inneburit jobb, men igår klev jag av bussen vid Warringah Mall då jag planerat att ge mig själv en liten present.
Planen var att jag skulle se "300: Rise of an Empire," men när jag kom till bion fastnade jag för "Pompeii" istället med sockersöta Kit Harington (spelar Jon Snow i 'Game of Thrones').
Den var helt okej, definitivt en film man ska se på bio på grund av alla specialeffekter.

Jag åt en god kycklingburgare och begav mig sedan till Coles där jag handlade mat.
Det ska finnas en butik med endast ekologiska produkter mellan lägenheten och Warringah Mall, så jag ska leta rätt på den någon dag.

Supergod lunch en varm dag som denna; sushi, Cola och avocado
Lägenheterna mitt emot har börjat fyllas av nyinflyttade. Lägenheten längst till höger hade inflyttningsfest igår och spelade en massa 'gangsta rap'. L och C tittade på "Breaking Bad" och C klagade över musiken (han föredrar rock) medan L halvt på skämt, halvt på allvar sa åt mig att "kan du inte sova så ringer du polisen." C menade att vi kanske ska lugna oss lite, att det är inflyttningsfest, men att om det händer varje helg kommer det att bli ett problem.
De är för söta.

Varje gång jag vandrar genom Manly på väg till eller från jobbet slås jag av hur mycket jag gillar den avslappnade förorten. Det är stället där surfarna är i havet - väntande på rätt våg - innan solen syns vid horisonten; vältränade killar och tjejer joggar halvnakna längs Manly Beach; män som kvinnor vandrar barfota till caféet och dricker latte med nakna fötter badande i solens strålar; turister blandas med solbrända surfare, barnfamiljer och kostymklädda män som pendlar till city med färja eller buss.

Manly är fullt av små och mysiga caféer, juicebarer, surfbutiker och restauranger som serverar allt från fish'n'chips till brasilianskt och thai.
Killar som tjejer rastar hundar åkande skateboard och det doftar hav, sand, sollotion, kaffe, mat och sol.

Tre dagar kvar att jobba innan jag får lite ledigt.
Men än så länge är det söndag.
Underbara söndag.









Kommentarer

Populära inlägg