Höstväder

Mörkret har lagt sig och det ösregnar lite till och från.
Jag sitter i sängen och tar det lugnt, dricker kaffe och försöker övertala mig själv att ta en välbehövlig dusch.

Oväder på väg
Vädret har varit lite stumt den senaste veckan; varmt, regn, mulet, regn, kallt, regn.
Summering: en hel del regn.
När jag går längs Manly Beach på väg till jobbet kan jag ibland se hur ovädren är på väg in. Havet som i solljus är vackert blått/turkost förvandlas under de olycksbådande molnen till en mörkt grön färg och när vågorna växer sig stora drar de med sig sand och går från skummande vita och blå till bruna. 
Det är riktigt häftigt att se.

Underbart god vegetarisk lasagne
Påsken är på väg, men det känns inte särskilt högtidligt eller festligt.
Men! Anmärkningsvärt är att Kate och William kommer till Manly på fredag.
De ska besöka Bear Cottage, ett vårdhem för obotligt sjuka barn.
Ett par gator i Manly kommer att stängas av ett par timmar, kan tänka mig att säkerheten kommer att vara enorm. Jag kommer att vara fast på jobbet när de kommer på besök, så förhoppningsvis har allt folk försvunnit när jag ska ta bussen hem.

Creme fraiche i påse...
Jag såg så äntligen "Divergent" och gillade den. Boken är bättre, men så är det ju alltid. 
Efter att ha sett Theo James som karaktären Four är jag nu än mer besatt av honom. En av tjejerna på jobbet såg filmen i helgen och då vi jobbade ihop igår bestod större delen av dagen av prat om diverse filmer och Theo James.

Nej, dusch var det!
Ha en fortsatt bra vecka och glad påsk!






  

Kommentarer

Populära inlägg