Vintersemester

Jag befinner mig hos lillasyster, i hennes enorma lägenhet. Senaste avsnittet av "The Blacklist" är avklarat och jag ska alldeles strax borsta tänderna och hoppa i säng.

I morgon ringer klockan strax efter 4 och jag ska till flygplatsen för att bege mig till Skottland. Det blir ett par hektiska dagar under denna vintersemester.

I morgon ska jag möta upp med M som är så söt och tar tåget till Edinburgh från England. Vi har inte setts på drygt fyra år och vi hörs inte av jätteofta, men ibland har man en sådan vänskap där man inte behöver prata varje vecka.

Senare på kvällen blir det en återträff med B, som bor och jobbar i Skottland.
Jag ser fram emot båda träffarna otroligt mycket!

Torsdag åker jag till Dundee där jag möter upp med A, som gifter sig på lördag. 
Jag är en av två brudtärnor och ska dagarna innan bröllopet presenteras för alla vänner och släktingar. Själva bröllopet är något av ett mysterium, men det ska bli spännande och roligt.

Söndag återvänder jag till Edinburgh, möter upp med S och hennes man J. Vi ska äta lunch och sedan slappa i deras lägenhet. Jag har köpt svensk choklad, glögg, pepparkakor och julmust som de ska få mumsa på. S vet inte vad det är för presenter, så hon är väldigt nyfiken.

Nej, borsta tänderna var det.
Kram på er!

Dagens onödiga fakta: Det finns 20 gånger mer får än människor på Nya Zeeland.

Kommentarer

Populära inlägg