Fullbokad helg

Jag vet, jag vet; man ska inte blicka för långt fram utan vara i nuet, men jag ser verkligen fram emot helgen.
Helgen som var spenderade mor och jag hela fredagen hos kompisen I där vi hjälpte henne att spackla, skrapa, tapetsera, måla och göra i ordning. Lördag morgon åkte jag, kompisen I och lillasyster till Tjolöholms slott och julmarknaden där. Slottet var väldigt vackert och där var ett flertal utställare, men kanske borde vi ha varit där senare på eftermiddagen istället för klockan 12.
Jag inhandlade endast en burk med chaihonung (som jag numera använder varje kväll) och sparade mig lite till söndagens julmarknad.

Tjolöholms slott stod klart 1904.
Lördag kväll blev härligt slapp med boken "Still Life with Crows" av den fantastiska författarduon Douglas Preston & Lincoln Child. De skriver detaljerat, skarpt och riktigt läskigt - det kryper i kroppen när jag läser vissa stycken.

Söndag lämnade jag hemmet strax efter åtta på morgonen, hoppade inom matbutiken för att köpa frallor och yoghurt och landade sedan hos mormor.
Där satt vi och pratade en stund om allt möjligt, förberedde frukosten och sedan knackade mamma på. Tre generationer som åt en rejäl söndagsfrukost ihop bestående av kokt ägg, frallor, leverpastej, te, kaffe och hemmagjord inlagd gurka.
Himmelskt gott!

Renoveringsobjekt före.
Solen sken från en vackert blå himmel när jag och mor tog oss till Stora Segerstad där det var dags för ännu en julmarknad. Vi spenderade hela två timmar med att gå runt bland de olika utställarna, tittade på agility, provsmakade viltkorv, ost och blåbärsglögg. 
Där var hundratals besökare och jag hittade en fin bröllopspresent till kompisen A som gifter sig nästa vecka, men även en födelsedagspresent till kompisen I.

Den här veckan blir det en ny runda till renoveringsobjektet på fredag och det ska bli så spännande att se om vi hinner få upp alla tapeterna.
Lördag blir det filmkväll med kompisen Å (får se om vi kan hitta några bra filmer) och söndag ska jag och kompisen H åka in till Halmstad och mysa.
Kvalitetstid med vännerna när den är som allra bäst.

Kommentarer

Populära inlägg