Sköna helg

Visst är det underbart med helg?
Det är något alldeles särskilt med exempelvis fredagar, när man vet att "snart är det ledighet som gäller."
Nu är det ju så att jag bara jobbar halvtid, så jag tar ofta helg redan på onsdag eller torsdag, men jag minns när jag jobbade heltid, hur underbara fredagarna var, hur nedräkningen startade efter lunch.

Jag har gjort lite bankärenden samtidigt som jag lyssnar på Keane. Det var inte igår jag hörde något om den gruppen!
För några år sedan var de överallt; filmer och serier. Nu är det rätt tyst om dem.

I morgon åker jag in till stan för att ordna med biljetter. Till landet på andra sidan jorden, det land jag har längtat efter sedan jag åkte därifrån 2007.
J, en av kompisarna som bor där, läste äntligen mitt mail och skrev att vi måste ses när jag är tillbakaJisses, vi har inte setts sedan hösten 2006, när han var en sötnos och tog med mig och H på en roadtrip. Och lyckades låsa in nycklarna i bilen så vi fick ringa efter hjälp.
Underbara minnen.

När biljetter är ordnade, högen med böcker tillbaka på bibblan, ska jag möta upp med bror. Han och sambon är snälla och låter mig sova där. Resten av familjen möter upp på söndag för en Fars Dag-lunch.

Dagens onödiga fakta: fallande kokosnötter dödar fler människor än hajattacker.

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg