Zig Zag

Hola, ppl!
Onsdag var det här och jag sitter återigen i soffan med datorn i knäet. TV:n är igång och visar "2 ½ Men" med Charlie Sheen.
Vi ska snart äta - det blir snabb kycklinggratäng - och sen är det serier som gäller!
Jag ligger väldigt efter; dessa veckor har jag varit mer för att läsa.
Ett par serier tittar jag på varje vecka: "Revenge," "Once Upon a Time," "Sons of Anarchy" och "The Vampire Diaries" är måsten - de får man inte missa.

Mozart njuter
 Jag har även börjat kolla någon ny serie: "Chicago Fire."
Helt okej än så länge.
Hösten är en av mina favoriter, mycket på grund av att alla serier sätter igång.
Så när mörkret lägger sig kan man krypa ner i soffan med en filt och titta på ett par avsnitt med gott samvete.

Tjejkväll med barndomsvännerna
 Helgen var riktigt trevlig.
Jag var tvungen att jobba ett par timmar på torsdagen; jag var på älgguidning!
Det var roligt; man fick en massa information om - inte bara älgar - utan andra svenska djur och sedan var det dags för huvudattraktionen: älgarna.
De är så stora! Man har ju klart sett skogens konung flera gånger tidigare, i det vilda, men det var ett tag sedan man hade dem så nära.

Hackspett på besök!
 I fredags var det dags för tjejkväll med barndomsvännerna.
Vi träffades hos I.L och det blev en massa prat, skratt och god mat.
Jag åkte med I.N och på vägen dit pratade vi om hur det kom sig att vi alla började träffas. I.N och jag har känt varandra sedan vi var knappa året och sedan kom resten av tjejerna när vi var sex år.

Lilla Smulans grav.
 Vad som gjorde att vi började med tjejkvällarna var ett avslutat förhållande. Först handlade det om ett par förfester och det utvecklades så småningom till tjejkvällar och tjejhelger.
Nu träffas vi minst en gång i halvåret och vi har lika jäkla kul varje gång.
Vad vore man utan sina tjejkompisar?
De är guld värda.

Om ni undrar över titeln, så är det låten "Zig Zag" med Sjukstugan feat. Skizzy.
Jag lyssnar mycket på P3 när jag kör till och från jobbet; det är där jag snappat upp låten. Jag kan inte riktigt få nog av den.
 

Kommentarer

Populära inlägg