Mumford o Sons

Klockan är halv åtta på kvällen och jag är riktigt trött. Detta trots att jag började en timme senare och med det kunde sova till klockan sju.
Jag lyssnar på Mumford & Sons nya album, "Babel." Det är ren och skär lycka.


 Kärlekssagan började i USA, när jag satt med ett gäng vänner i Oxford, Mississippi och tittade på Grammy-galan 2011. Jag hade ordnat en liten get-together med mat, snacks och dryck. Vännerna kom från alla världens hörn och det var en riktigt bra kväll.
Det var första gången jag hörde Mumford & Sons; de sjöng "The Cave" och det var sådan uppenbar glädje i deras musik. Jag blev helt betagen och när jag sedan hörde att de skulle till Beale Street Music Festival i Memphis bestämde jag mig där och då för att jag måste dit.

Grammy Night med vännerna
 Jag pratade med några kompisar, bokade biljetter, letade rätt på ett hotell och kämpade sedan med att skaffa skjuts till och från Memphis.
En av de amerikanska tjejerna gick med på att köra oss och när fredagen kom var jag löjligt förväntansfull.

Jason Mraz på Beale Street Music Festival
 Mississippi-floden hotade att svämma över, festivalområdet nere vid floden hade förvandlats till stora pölar med gyttja och folk pratade om tornados, men vi brydde oss inte; vi var på festival i Memphis!

Vi lyssnade på Jason Mraz och B.o.B på fredagen; "Don't Let Me Fall" med B.o.B är fortfarande en av mina favoritlåtar och inget slår ju "I'm Yours" med Jason Mraz.

Vårt sunkiga hotellrum
 Hotellet vi bodde på var sunkigt och låg i en skum del av Memphis. Jag delade rum med en kompis från Tyskland och då lakanen var smutsiga sov vi på överkastet och använde våra regnponchos som täcke. Men vi klagade inte; det var superbilligt och då vi kom hem sent och åkte tillbaka till festivalområdet på förmiddagen spenderade vi endast ett par timmar där.

Vännerna: Min, Blanca, Sabrina, Theresia & Linda
 Lördag var det äntligen dags.
Jerry Lee Lewis uppträdde en stund på Bud Light Stage och sedan tog Mumford & Sons över. Jag blev helt knäpp, kunde var låt, filmade så gott jag kunde, fotade och kvällen var underbar.
Mississippi-floden flöt bredvid området, solen började gå ner och himlen färgades orange och rosa. Där stod jag i Memphis, med vänner från Tyskland, Kina och Sydkorea, och lyssnade på Mumford & Sons.

Mumford & Sons!
 Så var gång jag hör Mumford & Sons blir jag glad. Jag minns alla underbara minnen från USA, minns mina vänner och hur bra jag trivdes. När jag hörde att de släppt ett nytt album loggade jag genast in på Spotify och här sitter jag nu och njuter. 
Livet är riktigt härligt just nu.

Kommentarer

Populära inlägg