Regn, chokladkaka & tjejkvällar

Jaha, då var det lördag igen och mörkret har lagt sig utanför. Jag sitter och pratar med en kompis på Facebook; hon kommer hit i november (hon är från USA) och vi diskuterar vad vi ska hitta på under helgen hon är här.
Jag har bestämt mig för att fredagen blir det nog Halmstad - där är väldigt fint med havet, Nissan och själva centrum med stadsbiblioteket, Norre Port och Nissastrand.
Lördag blir det julmarknad utanför Växjö! Det ska bli så roligt; har aldrig varit där och det ser underbart ut.
Förhoppningsvis får vi bord till julbuffén så jag kan presentera svensk julmat.

Bara att dra på sig regnkläder när man ska ut med hundarna.
 Det har regnat hela dagen idag. Trots det har jag, mamma och moster varit ute på en långpromenad med grannens hundar. Vi drog på oss regnkläder och vandrade iväg, svängde in i skogen efter att ha låtit hundarna springa lösa på fotbollsplanen ett par minuter.
När vi kom hem var det dags att ordna med middag och jag åkte en runda till ICA för att handla. Jag slängde ihop en chokladkaka som stod i ugnen medan vi åt. Mamma gav mig receptet, så det var något nytt. Kakan var god, men alldeles för mättande. Jag tog ingen stor bit, men det var mer än nog.

Näe, det är ju bara oktober!
 Och vet ni vad? De har börjat sälja julmust och glögg!
Jag blev helt chockad. Det är oktober! Det borde finnas lag på att man inte får sälja sådana saker förrän december. Man blir deprimerad; hinner inte njuta av hösten innan man ska börja planera inför jul. 

Mys! Tjejkväll hos L.
Igår var jag på tjejkväll hos kompisen L. Innan det åkte jag hem till I; vi umgicks lite innan vi satte oss i bilen, hyrde film och köpte snacks och körde till huset där L bor med sambon J. Det blev underbar mat (potatisgratäng och ytterfilé i kantarellsås). Dessert blev det glass, maränger, banan och hemmagjord kolasås! Lyx!
Vi tittade på film ("What to Expect When You're Expecting") och en pratade. Det var riktigt mysigt och nästa gång är det min tur att bjuda hem.

Kladdig chokladkaka.
 På tal om tjejkvällar; jag har en massa sådant inplanerat.
Nästa helg ska jag träffa tjejerna som jag känt sedan jag var liten. Helgen efter det kommer Å och H hit på tjejkväll och sedan är det I's tur att bjudas på mat, dessert, prat och film. Helgen efter det kommer en kompis från Skåne och sen är det alltså besök från USA. Jag älskar att ha en massa saker att se fram emot.

Men nu ska jag titta på "Abraham Lincoln - Vampire Hunter" och mysa medan regnet slår mot fönstren.
Jag avslutar med den underbara låten "Below My Feet" av Mumford & Sons.




 

Kommentarer

  1. Nej, glögg och julmust är det på tok för tidigt för! vi vill ju inte att julkänslan skall infinna sig för tidigt! Då är den ju borta till julafton! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg