Ledig onsdag

Onsdag morgon och jag är ledig, vilket uppskattas då jag behöver gå igenom alla saker på rummet, skriva ett par brev, gå igenom foton (som ska framkallas) och lämna lånebil/hämta provkörar-bil.

Söta Nova myser i mammas väska
Ja, för min lilla bil gick sönder förra veckan.
Kul.
Det finns en bil i släkten som ska säljas, så jag ska provköra den och hoppas att allt klaffar så att jag inte blir utan transportmedel.

Dagarna går och det känns alltmer som höst.
När jag kör hem på kvällarna 21.30 är det nattsvart ute och på morgnarna, när klockan ringer 5.30, måste jag tända lampan i badrummet.
Mörkt, mörkt.

Helgfika på jobbet
Vi pratade spöken på jobbet igår, perfekt för någon som är mörkrädd och ska ställa bilen ute på landet i regn och rusk.
Det sägs att det spökar på några av avdelningarna på jobbet, vilket kanske inte är så konstigt.
Det får en reagera lite annorlunda på hissarna och när det larmar i tomma rum.

Helgen innebär jobb och en kulinarisk resa.
Vissa veckor är lite lugnare gällande jobb, andra är fortfarande fullbokade.
Jag har börjat skriva lista över saker som behövs till lägenheten. Har även börjat låta folk veta vad jag vill ha i inflyttningspresent, haha.
Handdukar och annat smått till badrummet är redan fixat.

Ha en härlig dag!
Här ska det njutas av ledigheten.



Kommentarer

Populära inlägg