Farväl, sommar

September månad och hösten är här.
Sommaren har gått så otroligt fort. Eller, hela året har gått fort. Jag har lite svårt att greppa att jag lämnade Australien för drygt sju månader sedan, att allt som hänt det här året verkligen har ägt rum. Det får en att se annorlunda på saker och ting, omvärdera relationer, uppskatta en sak och ge upp något annat.

Kvällsbad i Skärshult
Jag saknar Sydney något oerhört ibland, men jag försöker ändå se till att göra det mesta/bästa av situationen; åka på ett par dagsutflykter, umgås med kompisar, träffa släktingar som bor i närheten.

Borgholms slott
Under sommaren har det bland annat blivit internationell matmarknad i Halmstad, guidad visning på Torpa Stenhus, lunch på Limmareds Wärdshus och Tiraholms Fisk, fika i Apladalen i Värnamo, etc.

Iron Man 2015 i Kalmar har startat, kl 7 på morgonen
En av de absolut roligaste händelserna i sommar var när jag tillsammans med familj och släkt hejade på min bror i Kalmar när han gjorde sin andra Iron Man.
Har ni en aning om hur jäkla häftigt det är?
Iron Man, för guds skull!
3,8 km simning i Kalmarsund, 18 mil cykling och sedan en avslutning på 4,2 mil löpning.
Och, för att använda en utmärkt amerikansk fras; my brother killed it!
Han var så jäkla grym och såg inte det minsta trött ut när han passerade oss på cykel eller löpning.
Är riktigt stolt över galningen.

I väntan på bror när han springer 4,2 mil
Igår firade vi en av jobbarkompisarna då hon fyllde 50 i augusti.
Hon blev 'kidnappad' från jobbet och kördes sedan hem till en kollega där vi alla väntade. Hon fick blommor, kort, det sjöngs en ihopdiktad sång och vi gick en lustig tipspromenad om fåglar.
Jag hade så ont i kinderna när jag åkte hem efter alla leenden och skratt!
De är verkligen ett helt underbart gäng och jag är glad att ha dom som kollegor.

Mörbylånga, Öland
Just det, jag flyttar dessutom den 1 oktober.
Flytten blir in till samhället, till en liten etta med stor balkong.
Det är min allra första, egna lägenhet. Under alla mina år som jag har bott på andra ställen har jag alltid bott med andra och ofta delat kök och badrum.
Men nu är allt bara mitt och jag kommer säkert att bli helt galen vid inredningen och resultatet blir att inget matchar. 
No biggie.

Nä, nu är det dags för frukost.
Ha en fortsatt bra vecka, gott folk.



Kommentarer

Populära inlägg