Vårens sista dagar

I morgon är sista vårdagen här i Australien. Det känns lite skumt att skriva så och veta att det är 1 december på måndag. 
Jag har varit ledig idag, enda lediga dagen den här veckan. Sol, blå himmel och runt +26 grader - helt underbart.
Jag lyckades sova till efter åtta utan att vakna, vilket kan bero på att jag somnade runt tre på morgonen. Jag var ute med K och Ev i Darling Harbour igår efter jobbet. 

Lite julstämning
Det blev drinkar och dans på Cargo Bar och Pontoon Bar. Riktigt bra DJ:s på båda barerna; gamla godingar såsom "Badaboom" med B2K, 50 Cent och Destiny's Child, men även nytt med Beyoncé och David Guetta. Vi körde tema "rock chick" och det lyckades rätt bra. Tack och lov fick jag lite hjälp med smink av K då jag är så gott som totalt ointresserad av allt sådant, haha.

Katy Perry på Allphones Arena, Olympic Park
Veckan har varit - kort och gott - fantastisk.
Måndag var det Katy Perry med E och hennes vänner. Jag är inget stort fan av Katy Perry, men jäklar, vilken röst hon har! Konserten var riktigt snygg med ljus, kläder och dans. Att Katy Perry småpratade med publiken mest hela tiden var ett plus. Hon verkar väldigt jordnära, eller är det teater?
Jag var tillbaka i lägenheten runt ett på natten och halv fem var det dags att gå upp och åka till jobbet. 

Katy Perry
Tisdag hamnade jag på Manly Wharf Bar med några av kollegorna och njöt av solen, pizza och något kallt att dricka. Det var väldigt spontant; det är stressigt på jobbet och alla tyckte att vi förtjänade "a couple of drinks" så vi mötte upp och hade en riktigt mysig eftermiddag/kväll. 
Jag mötte upp med Jer (kollega) i city ett par timmar senare och vi tittade på "Hunger Games - Mockingjay, part 1" som var helt okej, men inte lika bra som de första två filmerna.

Mysig tisdag på Manly Wharf Bar med kollegorna
Onsdag träffade jag E efter jobbet och vi åt mat på Hard Rock Cafe i Darling Harbour. 
Torsdag shoppade jag lite; tog tåget till Bondi Junction och vandrade runt bland alla butiker. Jag fixade lunch till jobbet och däckade innan klockan tio.
Och så var det alltså utgång igår.

Utgång med K och Ev i Darling Harbour
Idag har jag skrivit ut min flygbiljett och bokning för vandrarhem, vandrat runt i Sydney och gått på bio. Valet föll på "The Drop" med Tom Hardy och Noomi Rapace. Jag har gillat Tom Hardy sedan jag såg honom i "RocknRolla" och banne mig om han inte blir bättre och bättre. Alltså, "The Drop" är en rätt speciell film, rätt långsam och fokus ligger på starka karaktärer, kroppsspråk och dialog istället för action. Mer psykologi än råstyrka, med andra ord. Så självklart älskade jag den!
Och samtidigt så kände jag att den påminde mig om något; andra filmer eller böcker. Så jag kollade och upptäckte att novell/manus är skrivet av Dennis Lehane.
Bingo!
Inte konstigt att jag kände igen stilen.

Just nu är jag smått besatt av Taylor Swifts "Blank Space." Det här är - typ - den enda av hennes låtar som jag verkligen gillar. Och musikvideon är ju hur rolig som helst!




Kommentarer

Populära inlägg