Busy busy

Temperaturen har tappat något - tack och lov - och det har regnat lite. Det var hett idag (+36 grader), men inte lika hett som i fredags (+38 grader). 
Vädret är fortfarande skumt; +35 ena dagen och +22 nästa. Var och varannan person hostar, nyser och snörvlar.

Soluppgång i Kings Cross
Min förkylning är bättre, men har inte släppt helt och hållet. En väldigt envis förkylning, med andra ord.
Jag jobbar hela veckan, dock ledig till helgen.
I morgon ska jag på Katy Perry med E och hennes vänner, tisdag blir det kanske bio med jobbarkompisarna och fredag är det utgång med K och Ev.

Frukost på Fika Swedish Kitchen i Manly
Jag klippte av mig håret i onsdags när jag hade en ledig dag med K. Vi shoppade, åt god mat och ja, klippte oss. Det känns så bra att slippa det långa håret!
Jag passade även på att skicka hem en kartong med saker; kläder, en del böcker, skor. Det är rätt otroligt hur mycket man samlar på sig på ett år.

Hämtade våra resedokument!
K, jag och T sitter just nu i soffan och tittar på "Big Bang Theory." Det är mörkt ute och luften är härligt sval. Trots hettan har det gått bra att jobba. Jag jobbade med On idag, vi såg till att ha igång A/C:n och lyssnade på radio. Vi gjorde en hund av handdukar, chefen var på bra humör och efter jobbet gick vi till Ben & Jerry's och köpte glass.
Vi satte oss på stranden, njöt av glassen (som smälte i rekordfart på grund av värmen) och pratade. Det var så mysigt!

Manly Beach, söndag eftermiddag
Dagarna rusar förbi och jag har två veckor kvar på jobbet. Arbetsuppgifterna är kanske inte de roligaste, men - det måste sägas igen - jobbarkompisarna är underbara. Vi har så roligt ihop, de är så söta och mysiga.
Jag hoppas kunna följa med på julfesten som just nu planeras; kryssning i Sydney Harbour med sötaste kollegorna vore så roligt!

Speciell utsikt från tågstationen vid Circular Quay

Men nu ska jag borsta tänderna, kanske kolla på ett avsnitt av "How To Get Away with Murder" och sedan är det sömn som gäller.

Kram på er!


Kommentarer

Populära inlägg