Underbara torsdag

Jag satt precis och räknade i huvudet om jag hinner uppdatera bloggen innan jag beger mig till färjan och kom fram till att jo, det går nog bra.
Idag är jag ledig (enda lediga dagen den här veckan) och jisses, vad jag njuter.
Jag var uppe 6.30 (en hel timmes sovmorgon!) och åt frukost medan K gjorde sig i ordning för att gå till jobbet. 
När hon försvunnit bakade jag kladdkaka, tvättade, skrev shoppinglista och begav mig sedan till stationen.
Där tog jag mig till Bondi Junction, sedan buss till Coogee och morgonens träning satte igång; promenad från Coogee Beach till Bondi Beach

Promenad från Coogee till Bondi
Från Coogee till Tamarama var det knappt något folk, men sen blev det plötsligt tjockt med turister och skolklasser som fotade skulpturerna som pryder kuststräckan mellan Tamarama till Bondi. Det är en årlig happening, från oktober till mitten på november; Sculpture by the Sea.
K och jag ska se till att hinna med det innan det plockas ner, om vi kan få till en gemensam ledig dag, vill säga.

Olika dagar - olika väder. Utsikt från Royal Botanic Gardens
K, jag och Ev var på bio i tisdags och såg "Fury" med Brad Pitt. Helt klart sevärd. Lite deprimerande och rätt så våldsam, men vi gillade den. 

I morgon är det Halloween. Aussies verkar inte fira det särskilt mycket (antar att det är en väldigt amerikansk 'högtid'), det är mer som i Sverige; partyfolk klär ut sig och super sig fulla på diverse Halloween-fester.
Skål!

Grannarna pyntar inför Halloween
K och jag ska laga mat (istället för att supa till det) och kolla läskiga filmer. Det blir "När lammen tystnar," "Halloween" (originalet), "Creepshow" och "Tales from the Crypt." Då vi brukar slockna runt tio på kvällarna tvivlar jag på att vi kommer att hinna gå igenom alla, men vi har några att välja mellan i alla fall.

Coogee Beach
Som sagt, jag är alltså ledig idag, men trots detta ska jag bege mig till Manly där jag ska möta upp med mina jobbarkompisar för en grillfest. En av våra 'housemen' ordnar med kött och vi andra tar med sallad, bröd, dricka och dessert. 
Jag har plockat ihop ett par lådor med focaccia (från lägenhetskompisen Fr's restaurang) och hemmagjord kladdkaka.
Ett perfekt slut på en ledig dag.

Kram på er





Kommentarer

Populära inlägg