Lite nonsens

Lördag. 
Ledig! 
Min första helt lediga dag efter 12 dagars jobb. Åh, det är helt fantastiskt!
K sover (hon var totalt utmattad efter resan) efter en helt otrolig frukost/brunch på Bill's här i Darlinghurst. Krämig, perfekt äggröra gjorda på ekologiska ägg och underbart, rostat surdegsbröd med lite smör.
Mums! Dit kommer vi att återvända, utan tvekan.


Det känns overkligt att ha K här. Så otroligt roligt, mysigt och spännande!
Jag ska väcka henne om någon timme, se om hon orkar lämna sängen. Det blir en lat dag idag och jag klagar inte; min kropp har gett mig ett par signaler att den helst vill vila och ta igen sig efter jobb, tidiga morgnar och pendlande.


Jag har precis tittat på första avsnittet av "Outlander," en tv-serie baserad på Diana Gabaldons böcker där första boken heter "Främlingen." Läste den för många år sedan (högstadiet) och blev smått förälskad i (besatt av) Jamie, den manliga huvudkaraktären. Är lite lagom lyrisk att det nu har gjorts en serie..!

Gissa om jag saknar Skottland när jag ser vyerna (kiltarna!) och hör språket.
Vackra Skottland.
Jag satt och smålog hela avsnittet igenom. Nu är jag lite deppig att jag måste vänta en hel vecka på nästa avsnitt.
I-landsproblem.



Kommentarer

Populära inlägg