God morgon!

Japp, det är lördag igen och jag har inte uppdaterat den här bloggen på två veckor.
My apologies.
Klockan är strax tio på morgonen och jag har varit vaken sen innan sju, men vägrade lämna sängen före halv åtta.

Jag menar, jag är ledig så jag har all rätt i världen att stanna i sängen så länge jag vill.
Det är en sådan lyx, om ni bara visste hur jag njuter av dessa småsaker; att kunna läsa i flera timmar (utan att någon kommer och stör), gå på bio när jag vill, möta upp med vänner/kollegor utan att behöva kontrollera med någon annan, kunna resa vart jag vill helt fri från en massa ansvar.
Vem vet vad som händer längre fram?
Därför njuter jag tills jag blir yr, tar vara på allt det jag har och kan göra, känner sådan enorm tacksamhet för att jag är just jag.
*tihi*

Royal Botanic Garden, Sydney
Jag sitter i en av sofforna i lägenheten. K har försvunnit ut för att utforska omgivningen, besöka den ekologiska marknaden och slippa att ha med mig som tar över och visar var allt finns och vad det heter. Det är ofta en av nackdelarna när en av parterna kan staden; nykomlingen släpas med än hit än dit och lär sig inte att hitta på egen hand.

Själv ska jag iväg till E för bio, mat, filmkväll och bilutställning.
Väskan är packad, allt som är kvar är att skriva klart inlägget, borsta tänderna, föna håret och bege mig till tågstationen.

Manly Beach har varit stängd ett par dagar på grund av dåligt väder
Vi har haft en del intressanta händelser här i lägenheten.
Vår hyresvärdinna återvände i veckan från London. Det första hon gjorde var att slänga en hel bricka med nybakad focaccia (som den italienska tjejen Fr köpt), ställa undan alla våra saker, flytta en av sofforna och klaga att lägenheten var stökig (om du nu anser att en köksvåg, två grytvantar och ett grenuttag är stökigt).

Det hela resulterade i en konfrontation mellan Fr, tyska tjejen Sa och hyresvärdinnan.
Den senare lyssnade inte på ett ord som Fr eller Sa sa, utan pratade på om sitt och upprepade samma saker gång på gång.
Så ja, det var ju lyckat.

Jag bakade scones förra helgen och bjöd mina flatmates. Väldigt uppskattat!
Hyresvärdinnan tycker heller inte om att vi torkar våra kläder inomhus, men då det har regnat i en dryg vecka går det inte riktigt att torka dem utomhus, så där har hon gett med sig.

Utöver det är det lite underhållande att observera icke-relationen mellan Sa och Je. 
Sa har lite svårt att låta personer sköta sitt, dvs. kolla serier/film, läsa bok, etc. Hon vill gärna prata (hela tiden) och det är en av anledningarna till att K smiter in på rummet ibland. 
K och jag pratar med henne lite då och då, vi ser henne inte så ofta då våra arbetstider krockar, och vi roas väl lite av hennes sätt att bete sig.
Je, å andra sidan, undviker Sa som pesten och vägrar prata med henne. Hon säger "hej" och "hej då," men inte mer. Hon tycker att Sa är oförskämd, hon lägger sig i där hon inte har att göra och hon är en "know-it-all" (besserwisser).

Underbar frukost på Bill's
Sa kommenterar detta ibland, säger att Je är oförskämd som inte pratar med henne och allt K och jag kan göra är att sitta tysta och lyssna på hennes tirader.
Människor är sannerligen fascinerande.

Bill's i Darlinghurst
K och jag besökte Bill's igen för en - herregud - fantastisk frukost.
Det blev ricotta hotcakes för K och rökt lax med surdegsbröd, rädisor och gurka för mig.
Så gott! Och en soy latte på det. 
Mums!
Vi hittade även ett nytt thaiställe i Bondi Junction; underbar padt thai och smarrig chicken cashew noodles.

Thaimat!
Men nu är det dags att röra på sig, ska bli roligt att träffa E igen.

Ha en go' helg!








Kommentarer

Populära inlägg