Lägenhetsjakt

Värmefläkten är igång och jag sitter på sängen med täcke och två filtar över benen, Mumford & Sons ljuder ur högtalarna och jag börjar bli lite sömnig.
Är inte det lite konstigt? Ledig hela helgen, ändå är man trött på måndagen.

Jag har varit i Australien i sex månader. Ett halvår som har rusat förbi, helt otroligt.
Så det är alltså dags att röra på sig igen. Rummet där jag bor för tillfället är uppsagt, det känns både spännande och lite sorgligt. L och C är så mysiga; vi pratar och skrattar så gott som varje dag, det ska bli konstigt att inte bo med dem längre.

L sa idag att om hon fått bestämma hade jag bott här för evigt. 
Hade det inte varit för K som kommer hit och som jag ska flytta ihop med, hade jag nog bott här tills I och familjen kommer hit i december.

Men jag måste säga att jag ser fram emot att hamna mer centralt. 
Brookvale ligger kanon mellan Manly och Dee Why (älskar Warringah Mall), bara 40 minuter (expressbuss) till city via Mosman, men jag vill bo mitt i det
Jag vill kunna gå ut genom dörren och se massa folk, ha caféer, shopping och restauranger runt hörnet. 

Solnedgång i Manly Beach

Jag vill kunna vandra ner till Darling Harbour och se fyrverkerierna en lördag kväll utan att behöva passa bussar. Vill kunna gå till Paddy's Markets en helt vanlig dag för att köpa mat eller löjliga souvenirer. Vill kunna vandra till Hyde Park med en bok, bara för att jag känner för det.

I morgon kommer att bli en lång dag; först jobb och sedan tre lägenheter att titta på i city. Två av dem vid Central och en i Surry Hills.
Jag hoppas på lägenheten som har gratis gym, pool och bastu i samma hus. En tjej måste ju ha vissa krav, eller hur? Haha

Jag har införskaffat en ny smartphone. Den gamla Samsung Galaxy S, som jag släpat runt på sedan 2012, gick i graven i fredags. Det har varit på gång länge och jag har (otroligt nog) varit väldigt tålmodig, men i fredags gick det inte längre. 
Så i lördags vandrade jag till Warringah Mall och köpte en Sony Xperia Z för AUD367. 
Jag blir lika förvånad varje gång när det inte tar fem minuter att starta Facebook, eller när start av Viber inte gör att skärmen fryser och jag måste plocka ur batteriet för att kunna få igång den igen.
Teknikens under!

Lördags var också kvällen som jag mötte upp med några jobbarkompisar för ett par glas i Manly. Det var +14 grader ute, men med en isande vind kändes det mer som +4.
Vi pratade, skrattade och tittade på folk. Det var en riktigt trevlig kväll.

Nähä, om jag skulle ta och kolla ett par lägenheter till och sedan är det dags att sova.

Ha det gott!

Kommentarer

Populära inlägg