Hej, andra halvan av 2014!

Idag åkte min syster hem efter att ha spenderat en dryg månad här i Australien.
Rummet är väldigt tomt och tyst, tack och lov att det är fullt upp på jobbet.
Det har varit ett par riktigt bra och roliga veckor och vi har hunnit med så mycket; allt från musikaler till rugbymatch.

Melbourne sett från Eureka Tower
Först och främst; samma vecka som syster kom hit flög vi till Melbourne där vi spenderade en hel del tid på diverse caféer och restauranger. Det är cirka åtta år sedan jag var i Melbourne senast, men jisses, vilken mysig stad det är! Massa trånga och mörka gränder som är fulla av små, mysiga caféer och restauranger. Vi shoppade lite, åt rejäl frukost bestående av ägg, bacon, hash browns (mums!) och pannkakor (nom nom!), besökte Queen Victoria Markets (enormt), träffade kompisar och tittade på "Wicked - the Musical."

Sömnig koala
Jag älskade "Wicked" och om vännen K går med på det tänker jag dra med henne och se den igen när den kommer till Sydney i vår (höst i Sverige). 
Jag skrattade, klappade entusiastiskt och grät även lite.
Grymt bra musikal, värd varenda cent!

Blue Mountains
Resterande dagar har spenderats på diverse sätt; då syster är bra på att shoppa besökte vi ett par köpcentrum. Vi åkte till Blue Mountains och Featherdale Wildlife Park (där vi klappade koalor och matade wallabies, så söta). Vi gick på bio (en av dem Gold Class, väldigt lyxigt). Vi såg Manly Sea Eagles (mitt lag) vinna mot Sydney Roosters på Brookvale Oval.
Vi besökte Sydney Aquarium, åkte upp i Sydney Tower Eye.
Jag introducerade syster för sushi och thaimat.
Vi åt midsommarlunch på svenska caféet i Manly, vandrade från Coogee Beach till Bondi Beach. Vi såg "Lion King - the Musical" på Capitol Theatre. Riktigt bra, men jag föredrar "Wicked."

Darling Harbour by night
Vi har haft lata dagar då vi läst böcker till tre på morgonen, pratat, kollat film, fixat mat och ätit frukost på balkongen. Det har knappt regnat en enda dag, bara lite duggregn. Solen har varit framme varje dag, temperaturen har pendlat mellan +16-22 grader (nätterna har varit kalla, dock).

Midsommarlunch på Fika Swedish Kitchen i Manly
Syster + föräldrar och kompisen I kommer hit i december och då blir det en roadtrip utan dess like! Längtar <3

Rugby i Brookvale
Tills dess ska jag njuta av solen, läsa, spara pengar, hitta nytt jobb, flytta ihop med K när hon kommer hit (lycka!) och ta vara på var liten minut.
Jag har varit här i cirka sex månader nu, men var gång jag åker över Harbour Bridge och ser hamnen + operahuset blir jag lika förundrad och glad.
Vackra, underbara Sydney.

Sydney, utsikt från Sydney Tower Eye




Kommentarer

Populära inlägg