Regn, snooze & Halloween

"Fanily Guy" visas på TV:n, på soffbordet ligger böckerna "The Cabinet of Curiosities" och "Saltad nota" och ute ösregnar det.
Regn och dimma.
Så har det sett ut de senaste dagarna (förutom fredag då solen tittade fram).

Det har blivit mörkare också. För en vecka sedan behövde jag inte använda helljuset när jag körde till jobbet klockan 7.
Ack, vintern är här.

När det var ljust ute kände jag inget behov av att trycka på snooze tre gånger innan jag lyckades ta mig ur sängen. Idag släpade jag mig bort från det varma täcket och den mjuka kudden 40 minuter efter att klockan ringde första gången.
Jag kallar det höstdepression.

Om en vecka är det Halloween och jag har planerat att "fira" detta med en Halloween-middag. Jag har inhandlat en stor, fin pumpa som ska gröpas ur och skäras. Menyn är klar och skissen över bordsdukningen har påbörjats. Det blir en väldig massa mat och roliga dekorationer (skelett, monsterögon och dödskallar). Internet är fantastiskt när man ska hitta inspiration.

Natten till söndag är det dags att vrida tillbaka klockan.
In med utemöblerna, det är dags för vintertid. Med andra ord; det kommer att bli än mörkare. Mörkt när man kör till jobbet, mörkt när man kör hem.

I morgon kommer kompisen I hit för en dag med TV-serier, prat och lite gott att äta. Vi har bokat in "Thor 2" (Chris Hemsworth är to die for) och nästa film på listan är "The Hunger Games: Catching Fire."
Ja, jag är en filmnörd.

Ha det gott!



Kommentarer

Populära inlägg