Twilight vs. Fifty Shades

Det är dags att citera Gru i "Despicable Me;" light bulb!
Jag har läst nästan två böcker av "Fifty Shades"-trilogin och jag har kommit fram till en väldigt viktig insikt: "Fifty Shades"-böckerna är en vuxen version av "Twilight."
Nej, jag skojar inte. Har du läst någon av böckerna? 
Allow me to clarify:
- Fifty Shades: Christian Grey är löjligt snygg.
- Twilight: Edward Cullen är löjligt snygg.
- Fifty Shades: Christian Grey är snuskigt rik (tjänar 100 000 dollar i timmen).
- Twilight: Edward Cullen är kanske inte riktigt lika rik, men han har väldigt gott om pengar.
- Fifty Shades: Christian Grey är svartsjuk.
- Twilight: Team Edward & Team Jacob, behöver jag säga mer?
- Fifty Shades: Ana Steele tycker inte hon ser något ut.
- Twilight: Bella Swan tycker inte hon ser något ut.
- Fifty Shades: Ana Steele är smal och mörkhårig.
- Twilight: Bella Swan är smal och mörkhårig.
- Fifty Shades: Ana Steele förstår inte vad Christian ser hos henne.
- Twilight: Bella Swan förstår inte vad Edward ser hos henne.
- Ana Steele tycker hon är värdelös.
- Bella Swan är klumpig.


"Fifty Shades" är "Twilight" minus varulvar och vampyrer, men med en rejäl dos sex; sexscenerna är många och detaljerade. Första boken är intressant och annorlunda, men i bok nummer två blir Christian Grey tjatig, Ana Steele gnällig och när sexscenerna dyker upp på var femte sida skakar man på huvudet och bläddrar förbi.
Har författaren inte lärt sig att lagom är bäst?

Vem ska gestalta Christian Grey på vita duken? Ögongodiset (Matt Bomer) på bilden?
En sak ser jag fram emot: när de ska göra film av första boken, "Fifty Shades of Grey."
Jag menar, hur i all världen ska de göra med alla detaljerade scener där även diverse leksaker ingår?
Spännande värre!

Innan dess är det sista filmen i "Twilight"-serien som gäller; lillasyster var och såg den igår och jag fick ett sms under natten som löd: "OMG!"
Det var ett bra OMG, fick jag veta.

Avslutar med en grym låt:


Ha det gott!





Kommentarer

Populära inlägg