Allhelgonahelg

Vart har den här dagen tagit vägen? Snart dags för lunch och jag har inte gjort ett jota idag. Jag har drömt väldigt konstigt och skyller på boken jag läser; "Fifty Shades of Grey."
Gick upp runt halv nio och placerade mig genast framför teven där jag sedan försökt komma ikapp alla serier, utan att lyckas.

Läser "Fifty Shades of Grey" av E.L. James
 Hann med två avsnitt av "Hawaii Five 0" och senaste avsnittet av "The Mentalist," men sen blev det stopp då jag började fixa med datorn. Det är nämligen så att alla mina USB-minnen slutat fungera på min laptop. Min externa hårddisk och mp3-spelare fungerar fint - tack och lov! - men just USB-minnen strejkar.
Jag har installerat drivrutiner, kört felsök och kollat Google, men inget fungerar. Snart får jag acceptera att datorn - som bara är ett år gammal - måste lämnas in.
Argh!

Just nu tittar jag på Discovery och en dokumentär om Secret Service. Jag älskar fakta och kan sitta i flera timmar, lära mig om djur, natur eller politik.
Jag skojade med föräldrarna och sade att jag hade kunnat klara mig med ett fåtal kanaler; SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, TV4 Fakta (skippa reklamen), Animal Planet och Discovery.

Halmstad tågstation
 Jag jobbade över i onsdags, men tidningen blev klar och det var skönt att komma hem och börja varva ner. Jag var på hälsokontroll i Värnamo (alla inom koncernen ska genomgå en sådan) och det var riktigt intressant. Jag är frisk som en nötkärna och kvinnan som höll i kontrollen var riktigt trevlig. De vägde, mätte, konditionstestade, tog blodprov och blodtryck och allt var bra.

Stadsbiblioteket i Halmstad, vid Nissan
 I fredags kom kompisen C från Skåne och vi lånade systers lägenhet i Halmstad.
Det blev en liten shoppingrunda, lunch på Robert's Coffee och sedan film med höstbakelse från Östras. Då Röda Kvarn inte hade några intressanta filmer valde vi att ha filmkväll i lägenheten efter mat på Harry's.

Söta bakelser på Östras
 Igår ringde klockan 5.40 och vi körde till Gekås.
Utan frukost och en jäkla massa folk i varuhuset sjönk mitt humör skrämmande fort; jag gillar Gekås, men jag får panik när man inte kommer från A till B utan att folk tränger sig, knuffar, kör på en med kundvagnen eller stannar mitt i gången för att titta på något, vilket leder till att hela gången stannar.

Jag har alltid trott att damavdelningen är värst. Igår insåg jag mitt misstag; leksaksavdelningen är helt klart värre. Alla förbannade barnvagnar, gnälliga ungar och moms with a mission. Jag tog mig dit då jag skulle hitta lite presenter till kompisars barn och jag var väldigt glad när jag tog mig därifrån.
Mardröm!


 Förvånande nog hittade jag knappt hälften av sakerna som stod på listan. Mest besviken blev jag över bristen på snygga kläder och väggen med onepiece ger mig fortfarande rysningar. 
Ett ord: nej.
Nej, nej och åter nej.
Onepiece är något av det fulaste som finns. Det spelar ingen roll vem du är; du ser ut som en Teletubby och det är inte en komplimang. En onepiece är en sparkdräkt för vuxna och det ser helt enkelt hemskt ut.


 Just sayin'.

 
 

Kommentarer

Populära inlägg