Det var en gång..

..en tjej som sa att hon aldrig skulle skaffa blogg. Men likt förbannat satte hon sig en dag framför datorn och tänkte "varför inte?".
Och här är vi alltså. Eller, här är jag. 

Vad har jag för spännande att berätta? Inte särskilt mycket, för tillfället. Detta inlägg är mer som ett litet smakprov, eller en kort introduktion av me, myself and I.

 Vem är jag alltså?

Jag är en 28-årig nyutexaminerad journalist som bor hemma hos mor och far i väntan på drömjobbet, dvs. jobb på en enorm och internationellt känd tidning (nej, jag tänker inte säga vilken). Tills dess planerar jag slita som ett djur för att skaffa mig de erfarenheter, kontakter och jäklaranamma som krävs för att ta mig dit.

Problemet är att jag är smått rastlös; det börjar springa i benen och just som jag kommit tillrätta måste jag ge mig av igen. Att resa är - utan tvekan - den stora passionen. Hade jag vunnit tio miljoner hade jag endast jobbat sex månader om året och rest runt i världen resterande månader. Är det positivt eller negativt att vara så rastlös, att ständigt söka efter något nytt, något bättre?

Så vad var drömmen igen? Att ha hela världen som arbetsplats. Att ha en bas - eller kanske två - där jag mellanlandar och kan ladda batterierna för att sedan ge mig ut igen.

Och vad kommer finnas att läsa på den här bloggen?

Lite av allt: tankar, minnen, händelser och - om vi ska vara helt ärliga - en hel del nonsens.

Carpe Diem







Kommentarer

Populära inlägg