Kroatien

Resan till Kroatien ägde rum i september.
En lite impulsiv resa, men spännande då jag aldrig varit i Kroatien och hört en hel del positivt om landet som resmål.

Hotellet i Tucepi

Jag blev klart sjuk redan på väg ner; halsen kändes konstig när vi satt på flyget och sedan small det till: halsont, rinnande näsa, rethosta, trött mest hela tiden.
Kompisen I hade en tjurig sjukling som reskamrat första dagarna, men jag köpte på mig kroatisk medicin och däckade i solstolen.

Krka National Park

Förkylningen gav med sig något (tack och lov) innan vi åkte på dagsutflykt till Krka National Park. Jag sov en hel del dit och hem, men höll mig vaken och pigg under utforskningen av parken. Så vackra omgivningar.

Krka National Park

Det blev god mat, rejäla drinkar, vackra vyer och massa prat.
Ja, och en del shopping då.

Solnedgång

Jag låter bilderna förmedla resten.

Allt gott!

Tucepi
Kvällsaktivitet

Blått blått
Den otroliga kontrasten mellan hav och berg



Kommentarer

Populära inlägg