Välkommen 2017

Då var det nytt år. Undrar om 2017 kommer att gå lika fort förbi som förra året.
Anyhoo.
Julen spenderades hos föräldrarna med ett flertal andra släktingar.
Massa god mat, prat, skratt och julklappsspel.
Nyår var jag på jobbet och det gjorde inget.
Det serverades god mat, det var vackert dukat på borden och vi satt ihop med hyresgästerna (de som var vakna) och tittade på "Grevinnan och betjänten".

Julmat

Jag har fått nytt schema och börjar på en annan enhet den 16 januari.
Är van vid att flytta runt, så det känns okej.
Det nya schemat innehåller en hel del kvällar, tur att man inte har bokat in en massa kvällsaktiviteter.

Pepparkaksbak hos föräldrarna

Allt boende är bokat inför Australien.
Känns overkligt att jag ska tillbaka.
Som jag längtar!

Några av mina dagböcker

Dagens lunch står på spisen (Halloumi Stroganoff) och lägenheten behöver städas.
Har skrivit ännu ett brev till den amerikanska soldat som jag 'brevväxlar' med (de hinner inte alltid svara då de ofta arbetar 18h-skift). 
Skickade ett snabbt mail till henne och frågade om hon fått mina brev och paket. Det hade hon inte, sa hon, men att jag inte behöver oroa mig, för posten tar väldigt lång tid innan den når militärbasen. Jag funderar på att kanske anmäla mig till att skriva till ännu en soldat. Det är en väldigt rolig syssla, särskilt för någon som älskar att skriva brev.

Julkorv 2016

Annars blir det en lugn dag då jag jobbar helgen.
De har återinfört delade turer på jobbet, så det är vad jag börjar med i morgon. Ska bli intressant att se hur trött man kommer vara efter framtida 4-dagars helger.

Det var allt för den här gången.
Ha en go' helg!






Kommentarer

Populära inlägg