Prag

Det blev ett par resor i maj månad och först ut var Prag.
Varken jag eller syster hade varit där, så det blev en hel del nytt för oss båda två.
Astrologiska klocktornet
Främsta orsaken till resan var konserten med Mumford & Sons, som ägde rum på fredagen.
Vi hade ordnat hotell ett stenkast från O2 Arena, vilket visade sig vara helt perfekt. Billigt boende, nära till arenan, köpcentrum och metro.
Karlsbron
Konserten var magisk, Mumford & Sons är så otroligt bra live. Det var tredje konserten för min del, så nu har jag sett dem i Memphis, London och Prag. Hm, tror att en liten tradition har satt igång.
Hela arenan kokade, besökare från länder som Irland, England, Italien, Spanien, Slovakien, Polen och Sverige dansade, sjöng med och klappade i händerna.
Värt varenda krona.
Mumford & Sons
Lördag och söndag vandrade vi runt i Prag tills fötterna ömmade och skavde.
Vi hade tur med vädret; solen sken, himlen var blå och temperaturen hög. 
Prag är en fin stad, men den hamnar inte på listan över favoriter, kanske för att man behöver lite mer tid att utforska allt som finns i och runtomkring, men jag känner ändå att jag har besökt så många andra städer som - enligt mig - är mer spännande.
St Vitus Cathedral
Vi besökte de många 'typiska' sevärdheterna; Karlsbron, Old Town, Old Town Square, John Lennon Wall, slottet och katedralerna, det astrologiska klocktornet, etc.
Vi köpte varsin tavla med Karlsbron som motiv, åt tjeckisk dessert och förundrades över hur billigt det var med mat och kollektivtrafik.
John Lennon Wall
Helt klart en mysig helg med syster.
Det får vi göra om!

Kommentarer

Populära inlägg