Gamla godingar

Jag fick ett ryck idag, innan jag drog igång städning av lägenheten.
Vad jag gjorde?
Gick igenom gamla barnprogram jag växte upp med.
Listan som följer har jag passande döpt till:

Gamla Godingar
Nalle Puh
Piff & Puff
Lucky Luke
Den långa flykten
Tintin
Babar
Teenage Mutant Ninja Turtles
He-Man
Skogsfamiljerna
Bumbibjörnarna
Astrid Lindgren (allt!)

Det finns så många fler och - det måste sägas - barnprogrammen var bättre förr.
De jag gillade bäst när jag växte upp var Starzinger, Dino Riders, Biker Mice from Mars, Sailor Moon, Kommissarie Gadget och Thundercats.
Pris för bästa intro går utan tvekan till Thundercats.

Under veckan har jag hälsat på vännen/fd klasskompisen E, ett besök som var riktigt mysigt och givande. Jag fick bära runt lite på hennes minsting, som har världens häftigaste ögon, och njuta av vårsolen under en härlig promenad.
Jag hann även med ett par timmar hos brorsonen, som var på riktigt bra humör och söt som socker.
Sötgöte.
Annars har jag jobbat, gymmat, börjat läsa "Pride and Prejudice and Zombies" (filmen är bättre) och druckit enorma mängder gröna smoothies.

Är besatt av gröna smoothies
Lägenheten är städad, gymmet avklarat, disken klar.
Flyg och hotell är bokat för Prag (Mumford & Sons, gott folk) och biljett till Finland är ordnad för min återträff/10-års jubileum med Mai och Ri.
Underbara äventyr.

Lyckad första plantering någonsin
Jag har börjat göra i ordning balkongen, förbereda den på varma och soliga dagar där jag planerar att spendera många timmar de kommande månaderna. Igår fick jag hjälp av mamma. Vi fikade hos morbror med fru och åkte sedan till Påpall (kärlek vid första ögonkastet) där jag hade kunnat spendera alldeles för mycket pengar. Jag lyckades begränsa mig till att bara köpa det jag behövde. 
Vi avslutade sedan med lunch inne i Borås, vid Viskan.
Mysdag!

Vår i Haverdal
Jobbet går bra, har börjat förbereda mig mentalt för sommaren då folk försvinner iväg på semester och ersätts av vikarier. Det kommer att bli en del nya ansikten och namn att lära sig. 

Glutenfri lasagne hos mormor
I morgon ska jag på brunch med I, vilket ska bli riktigt trevligt.
Efter det ska jag jobba ett par timmar. 
Veckan som kommer innebär mycket jobb, men även ett besök till Halmstad för att träffa syster, bror, brors sambo och brorson.

Jag lämnar er med Meghan Trainor och hennes grymma låt "NO."



Ha en go' helg!




Kommentarer

Populära inlägg