Julmarknader och liten operation

Jaha, så var det december. 
Julpyntet är framme, julgardinerna hänger där de ska, adventsstjärnan lyser i fönstret, adventsljusstaken har rätt antal ljus.
Andra advent lider mot sitt slut, tredje är på gång.

Julfint i fönstren
Det har blivit en hel del julmarknader den senaste tiden, något jag älskar.
Det är ofta dyrt - sant - men visst är det härligt att titta på hantverk, kanske köpa lite fudge, dricka glögg och bara mysa?

Vackra Torpa Stenhus
Första helgen i advent var jag på Torpa Stenhus med kompisen I. Det var iskallt och lerigt, men Torpa är så häftigt. Det är imponerande att godset aldrig har sålts, utan ärvts/funnits i släkten i 17 generationer.
Dagen efter Torpa hälsade jag på föräldrarna och körde sedan till Skillingaryd där jag mötte upp med E, som jag lärde känna i Skottland och nu är tillbaka i Sverige. Vi pratade, gick på julmarknad och vandrade runt.
En riktigt bra helg.

Underbara Liseberg
Helgen efter det var jag i Halmstad och hälsade på bror + sambo + brorson. På lördagen åkte jag, syster C och hennes sambo A veterantåg till Liseberg där vi spenderade flera timmar på julmarknaden och dess underbara ljus. Isshowen var riktigt bra (även om det började regna mot slutet).
Söndag jobbade jag och såg då till att tjäna pengar istället för att spendera dem.
Även det blev en mysig helg.

Liseberg
Den här helgen, nå, fullbokat igen.
I morgon ska jag göra julgodis och julpyssla med familjen + moster och morbror. Det ska även bli lite lussefirande. 
Lördag är det julmarknad (ja, igen) och sedan julkonstert med jobbet.

Första klass, tågvagn från 1930-talet
Jag sitter hos moster och morbror just nu, "Ciderhusreglerna" visas på tv.
Idag var det dags för operation. Har haft en irriterande vagel som besvärat mig till och från sedan januari.
Men idag försvann den!
Tur att ingen sa till mig (innan operation) hur jäkla ont det gör med lokalbedövning i ögonlocket. Sedan var det inte det mest behagliga när de ryckte och drog.
Jag var lite snurrig efteråt, hade ont och det skavde, men nu är det bättre, även om det är lite svullet och kladdigt.
Härligt.

Nytt inköp - väldigt nöjd innehavare
Jaha, det var min uppdatering för den här gången.
Klockan är inte mycket, men jag kommer att däcka alldeles strax.

Kram på er, gott folk!


Kommentarer

Populära inlägg