Pyssel och godis

Vips, så var det bara två dagar kvar att jobba.
Dessa månader har gått otroligt snabbt och när den sista tidningen är avklarad är det en hel massa saker som måste ordnas innan avfärden.
För att inte tala om jul och nyår!

Tjejkväll hos I
Förra helgen var det tjejkväll med I, J och L (bokstavsordning!). Mysigt sällskap, god mat, prat, snacks och Idol-final, som jag inte har sett en minut av fram till den dagen. Jag fick förklarat för mig vem som var bäst (Elin) och varför Kevin inte skulle vinna (ingen bra röst + fotbollsspelare). Jag åkte hem relativt tidigt och hann höra att fel person vann (Kevin) innan jag slocknade.

Mysig inredning hos I
På lördagen anlände moster E och hennes sambo H. Efter lite kaffe och kaka satte kvinnorna igång med julgodiset medan männen planerade lunch och kvällsmat.
Det blev chokladkola, knäck, vaniljkola, rocky road och chokladfudge.

Choklad i massor inför julgodiset
Efter en god lunch bestående av chili con carne åkte vi till en av orterna i närheten som hade en liten julmarknad och där tittade vi på ett mysigt lussetåg.
På eftermiddagen fortsatte vi med julpysslet, lämnade köket och gick över till glanspapper, hjärtan, strutar och julkort. Syster C och jag satt till sent in på kvällen och fortsatte på söndagen.

Pyssel på gång!
Förra veckan gick fort och samma sak kommer säkert att gälla den här veckan. I morgon sker sista arbetet på artikelserien, något jag ser fram emot. Det kommer att bli en lång dag då allt ska skrivas, texten och fotona redigeras och allt läggas in i systemet innan jag kan åka hem. 

Dagens onödiga fakta: Leonardo da Vinci uppfann, bland mycket annat, saxen och fallskärmen. 


Kommentarer

Populära inlägg