Kiltar och Irn Bru

Jag har precis ställt in ett par sockerkakor i ugnen, ska bjuda kollegorna på lite gott i morgon. Jag ska även börja lära upp min efterträdare, så jag får väl sätta mig och skriva ner allt som hon behöver veta.

Julmarknaden i Princes Street Gardens, Edinburgh
Jag kom hem från Skottland i måndags kväll och var helt slut i huvudet. Jag åkte från Edinburgh klockan nio och var alltså hemma klockan 18. En lång dag med mycket resande.
Men vilken resa det har varit!

Mumsiga 'donuts' med smält Nutella
Onsdag träffade jag M i Edinburgh och vi gick ett par rundor på julmarknaden där vi drack kaffe, åt korv, donuts och drack varm cider. 
Vi mötte upp med B senare på kvällen och gick till Rose Street där vi satte oss på en pub, drack öl, cider och åt mat.
Jättemysig dag/kväll med mycket prat och skratt.

Pubvisit med B vid Royal Mile
Torsdag tog jag tåget till Dundee där A och hennes mamma och fästman, N, hämtade mig. Vi åkte en runda till Tesco och jag inhandlade goda chips med smak av salt och vinäger, Starburst (fruktkola) och ett par burkar Irn Bru (favoritläsk).

Att leva ur resväska
Fredag packade vi in en massa saker i bilen och åkte till hotellet/stugbyn där bröllopet skulle ske. Jag träffade N:s föräldrar, vänner, släktingar och sedan satte det igång.
Bordet var fullt av mat, köket fullt av alkohol. Det första brudgummens mamma sa var "ta en tallrik och ät" och det första brudgummens pappa frågade var "vad vill du ha för alkohol?"

Stugbyn där bröllopet ägde rum
Jag skrattade och log tills ansiktet gjorde ont, pratade och sjöng tills halsen gjorde ont och jag hade en supertrevlig kväll. Mannen som skulle spela säckpipa på bröllopet, G, drog fram både säckpipa och banjo och alla klappade händerna, sjöng och dansade lite.
Jag bodde i en stuga med brudparet och brudens mamma och vi gick hem runt halv ett på natten. Övriga fortsatte att festa till halv fyra.

Det blev en hel del dans
Lördag och bröllop. 
Vi fixade med bordsdekorationer klockan åtta på morgonen, hälften av gänget var bakfulla och sedan var det bara att hoppa in i duschen, upp till "stora huset" och få håret fixat.
Smink, lunch, byta om och sedan iväg till huvudbyggnaden.
Väl där får jag veta att jag är maid of honour, ska gå först och sedan bevittna (skriva under) vigselbeviset. Fem minuter senare börjar G spela och det är bara att börja gå.
Ceremonin var jättefin, maten god och sedan satte dansen igång.

Jag blev riktigt tjusig i håret
Det blev inte mycket stillasittande och jag älskar ju att dansa ceilidh, så jag var väldigt lycklig. Alkoholen flödade, jag träffade mysigt folk och det blev en hel del skratt.
Klockan tre kom jag i säng, upp åtta nästa morgon och sedan tillbaka till Edinburgh där jag spenderade söndagen med S. Vi åt lunch, kollade film och pratade. Hon blev jätteglad för glöggen, pepparkakorna och julmusten. Hon visade kort från sitt bröllop (som tyvärr inte kunde närvara vid) och smekmånaden (Maldiverna).

Irn Bru! Love it!
Måndag kom och det var lite sorgligt att åka hem, för jag vet inte när jag träffar dem igen. Vilken tur att Internet finns.

P.S. Det där att killar/män har eller inte har något under kilten är upp till var och en. På bröllopet fick jag se bevis på att det finns de som helst låter det hänga fritt då G lyfte på kilten mitt på dansgolvet när han fått en del alkohol i sig.

Dagens onödiga fakta: huden hos en vuxen människa väger 2,7 kg - nästan dubbelt så mycket som hjärnan.

Kommentarer

  1. men vad roligt att du varit här i Skottland!! jag bor själv i och bloggar från Skottland så det var kul att läsa! Dundee besöker jag ofta! och tesco ;) hälsningar från Fiona och
    scottishmoments.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fiona! Ja, Skottland är ett riktigt mysigt land, det känns alltid lite magiskt, eller drömskt när jag är där. Dundee var en väldigt trevlig stad, jag förstår att min kompis trivs där. Ha det så bra! =) Mvh Caroline

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg