Snö & is


Torsdag eftermiddag (när är det egentligen kväll? Klockan 18?) och jag har tagit paus i min städa-tvätta kläder-tvätta bil-baka-laga mat-dag. Jag har varit ledig hela dagen, men huset  behövde en ordentlig genomgång och det det tar ju en stund. Visst är det lustigt, men inte förrän jag städar inser jag hur jäkla stort det här huset är. 

Vädret har varit underbart idag; sol och blå himmel. Jag ville gå ut en runda, men vägarna här ute på landet är ren is. Inget salt eller grus här inte. Jag var ute för någon dag sedan, tänkte att jag skulle gå en av rundorna som är runt tre km, men jag gled runt likt Bambi på hal is och gav snart upp. 

Så här ser det ut på landet
Vi har köpt en Ab Doer Twist. Det är något vi har funderat på länge och till helgen fick vi alltså hem den; hittade den på Blocket. Den står nu i Bygget-rummet och den används ett par gånger som dagen. Jag tycker inte att det är så lätt som det ser ut på TV, men man får titta igenom DVD:n och jobba på. Det bästa är att vi flyttat ner lillasysters gamla TV, så man kan slå på en film eller serie medan man tränar. Det går mycket lättare då.

Det har blivit en del böcker och biobesök senaste månaden. Jag och kompisen I såg trailern till "Beautiful Creatures" och tyckte att den såg bra ut, så när den kom ut på bio bokade vi biljetter. Jag tog tåget ner dagen innan och sov hos syster. Innan bion umgicks jag med kompisen E och lilleman. 
Jag hade inga direkta förväntningar gällande bion; trailern såg bra ut och jag gillar film, men det var mer att umgås med I och gå på bio jag såg fram emot.


Så vad tyckte jag om filmen? Jag älskade den. Kanske för att den utspelas i amerikanska Södern. Kanske för att jag i två timmar får lyssna på den där härliga sydstatsdialekten jag saknar så mycket. Kanske för att den är rolig och söt. Jag vet inte, men nästa steg är att läsa boken (ja, den är baserad på en bok). Jag har gått från att bara läsa deckare till att prova fantasy och "Beautiful Creatures" tillhör den genren.

Jag har läst första tre böckerna i "The Mortal Instruments" och de var bra. Där är det också fantasy som gäller. Jag slukar böcker just nu, kan inte få nog av att läsa. Problemet är att jag läser så snabbt, så nu är det tomt på sängbordet.
Ack.


Imorgon ska jag jobba någon timme, sen ska jag hem till I och äta mat, kolla serier och sedan är det dags för bio; "Små citroner gula."

Ha det gott!






Kommentarer

Populära inlägg