Hej mitt vinterland!


Jag är verkligen sämst på det här med att blogga regelbundet. Det är bara att acceptera; det blir inget inlägg varje vecka, istället blir det lite när som helst. 

Snö, snö och snö!
Idag har jag varit ute hela två gånger och vandrat i snön. En gång innan lunch, lyckades ta mig runt en av de korta rundorna utan att halka och slå ihjäl mig. Jag var nära ett par gånger, att dratta på ändan, men jag lyckades hitta balansen.
Jag besökte farmor och farfar där jag lämnade ett par bilder, pratade en stund.


Efter lunch körde jag hem till kompisen Å. Där blev det en stor kopp te, massa prat och en runda i snön där lilleman också följde med, trygg och varm i barnvagnen. 

Det var möte med jobbet igår. Vi satt i ett konferensrum (med diverse pauser) hela dagen och cirka en timme efter lunch kände jag att det började bli svårt att koncentrera sig på vad som sades. När mötet var slut gick jag tillbaka till kontoret och jobbade ett par timmar. 

Grymt bra film, se den!
Imorgon är det dags för drinkkväll med några kompisar, men innan det ska jag till syster och äta lunch. Ska även inom bibblan och hämta/lämna böcker. För ett tag sedan plöjde jag två böcker/vecka, men jag nu måste jag skaffa Kathy Reichs via fjärrlån (vill ju spara pengar, inga köpta böcker här inte!) så det tar lite längre tid mellan lånen.

Det börjas tidigt..
Gällande böcker på bibblan; något som är väldigt irriterande är när man reserverar böcker och personen som har önskad bok inte lämnar tillbaka den i tid. Så är fallet just nu. Hur svårt kan det vara att komma ihåg att lämna tillbaka en bok? Har du glömt deadline? Logga in och kolla "Mina lån" så löser du det problemet.

Jag gillar verkligen Kathy Reichs, hon skriver  inte en massa "onödigt" utan är rakt på sak.
Jag började läsa Patricia Cornwell, men efter att ha läst åtta böcker av Kathy Reichs tycker jag att Cornwells karaktär är en blek kopia av Reichs lite speciella Brennan. En annan författare jag har hittat tillbaka till är Mitch Albom. Fantastisk författare, underbara böcker. Läste "Tusedays with Morrie" och grät rätt bra de sista kapitlen. Jag läste hans "The Five People You Meet in Heaven" för många år sedan och älskade den. Känner att det är dags att läsa om den.

Otroligt vacker bok.
Nästa bok på listan är "Beautiful Creatures" och även "City of Bones(båda kommer ut som film i år). Vet inte om jag kommer att tycka om dem, men då jag läst väldigt många deckare och drama tänkte jag att det kunde vara roligt att testa fantasy.

Mamma läser "Femtio Nyanser av Honom" nu och hon är inte särskilt imponerad. Hon kallar den "Fråga Olle" som bok. Tycker att det är en rätt rolig liknelse.

Dags att svara på lite mail!





Kommentarer

Populära inlägg