Snö, kultur och resor

Jag vet att somliga längtar efter våren och är trötta på snön, men erkänn att allt det vita är otroligt vackert?
När jag drog upp rullgardinen idag och möttes av utsikten, vit pudersnö på balkongräcke, träd och mark, kände jag för att småskratta lite för mig själv, för att det är så fint.
Riktig vinter!
Det ska vara rejält med snö och kallt. Inte massa plusgrader med blötsnö och slask.

Dimmig solnedgång i vinterlandskapet

Den här veckan har jag ledigt fredag-söndag och det är så underbart att ha sovmorgon, slappa och göra vad man känner för.
Idag ska jag till Halmstad med en kollega. Det blir lite shopping och god mat, säkert en hel del kaffe också.

Fröken Elvis - så bra!

I morgon ska jag på föreläsning, "Förortens Grupp 8 - 2000-talets kvinnokamp", och söndag blir det födelsedagsfirande för mig, mor och far (vi fyller alla i mars månad).
Så det blir god mat och härligt sällskap.

På promenad i solen

Vad händer annars?
Jag har varit på konsert med Fröken Elvis (favoritlåt: "Psykopat"). Det var så bra! Hade varken hört mycket om gruppen eller lyssnat på deras musik innan konserten, så visste inte så mycket, men det blev en positiv överraskning. Konserten var i Livesalen i Gummifabriken, jag spenderar en del tid där sedan det kom igång; bio och annan kultur.

Besök hos bror med familj

Jag är numera aktiv medlem i en kvinnojour i trakten. Ibland är det svårt att vara med på allt när jag jobbar kvällar och helger, men tack och lov går det att göra passbyten ibland. Något jag ser fram emot är kommande utbildning i huvudstaden för nya medlemmar i kvinnojourer. Jag planerar att åka upp tidigt och kan på så sätt "göra Stockholm" innan utbildningen drar igång.

Vackra Halmstad en solig morgon

Fyra resor är inplanerade i år och herregud, det ska bli så roligt!
Skottland i maj där jag ska hälsa på vänner; Grekland i juni med delar av familjen; England i september med föräldrarna och kompisen K; Fuerteventura med kompisen I i oktober.

Snötunga träd

Jag inser hur privilegierad jag är som kan göra allt detta. Att jag har jobb, billig bostad och möjlighet att förverkliga drömmar och leva som jag vill.
Det är något jag är otroligt tacksam för och jag försöker njuta till 100 procent, varje liten sak jag gör, spelar ingen roll om det är en shoppingrunda till Halmstad eller en vecka i Grekland. 
Lyckligt lottad, minst sagt.




Kommentarer

Populära inlägg