Tack, februari

Januari 2017 är inte en månad som jag kommer att minnas med ett leende.
Tråkiga nyheter från alla håll och kanter, men man bryter ihop, pusslar ihop sig och trampar vidare.
Februari har varit bättre.

Johan Glans

Jag har lärt känna nya hyresgäster och nya kollegor, jag har träffat 'barndomsgänget', upptäckt en ny serie (Taboo & Tom Hardy, need I say more?), jag har varit på bio, spontant köpt med kvällsmat och kört hem till I, umgåtts med föräldrar, syskon, moster, mormor och farfar. 

Lunch hos mormor

Jag har varit på Johan Glans med syster, "adopterat" ännu en amerikansk soldat (Air Force, baby!), tittat på bra filmer, läst bra böcker, fikat med kompisen L i över fyra timmar, fått söta brev och paket från Australien, Skottland, England och Finland.

Sötchock på Åhléns

Jag har handlat på bokrea, promenerat i alla väder, provat nya recept, skrivit brev efter brev till världens alla hörn. Jag har kommit fram till att största utgifterna hittills 2017 (förutom hyra & mat) är böcker och frimärken.

Jag har börjat studera (distans) till integrationspedagog och skickade in första uppgiften för ett par timmar sedan. Intressant läsning, intressant uppgift.

Så ja, februari har varit bättre. 
Tack, februari.






Kommentarer

Populära inlägg