Höstkänslor

Jag gillar våra årstider.
När allt växer och blir grönt under våren, sommarens värme (när den väl dyker upp) och möjligheter, höstens färgsprakande show och vinterns isiga landskap (när det inte är slask).

Fjällbacka med kören
Jag gillar när kylan kommer krypande, det börjar mörkna och landskapet ändrar färg.
Det är något riktigt poetiskt med årstiderna: hur allt växer och får nytt liv, för att vissna och försvinna under vintern, för att sedan återkomma igen året därpå.
Helt otroligt.

Fjällbacka
September har varit helt fantastiskt hittills.
Vackra, soliga dagar med överraskande värme, fast nu har kylan börjat göra sig gällande och jag tycker att det är lite mysigt att vira sjalen om halsen, fundera över om jag ska ta på mig de där vantarna och mössan när jag står i dörren, på väg att gå till jobbet.

Hällristningar i Vitlycke
Idag har varit en ledig dag (så skönt) och jag fick besök av kära mor, som hjälpte mig välja växter som ska representera hösten (de ska klara frost och inte behöva vattnas galet ofta). Vi gav oss iväg 9.30 och återvände till lägenheten strax efter kl. 14. 
Nej, all tid spenderades inte i butiker, vi åt lunch och drack kaffe i över en timme. 
Så det så.

Min vackra balkong
Vi planterade, mamma fick med sig ett par sommarväxter som jag inte har plats för längre och sedan satt vi i mina härliga fåtöljer och drack kaffe, åt glutenfritt bröd med nötsmör och beundrade vårt (mest mammas, jag fyllde på vattenkannan) arbete.
En helt perfekt dag och jag är så nöjd med mina krukor/växter.
Min balkong har sådan härlig höst-feeling nu.

Kvällspromenad på hemmaplan
Utöver det så har jag gått ner i tid på jobbet (vilket inte gör mig så mycket då årets långresor är avklarade), biljetterna till Australien är bokade (oh yeah), jag har köpt ny kamera (den andra gick sönder i Venedig), jag hjälper till att skriva ett kapitel till en liten bok (så roligt) och resan till Fjällbacka med kören var magisk.

Own it.





Kommentarer

Populära inlägg