So long, halva 2016

Det känns lite lagom overkligt att halva året har passerat.
De där ljusa dagarna har vänt och framöver kommer kvällarna att bli mörkare, dagarna kortare, vädret kallare. 
Därför måste man ta vara på sommaren och allt som sker nu, innan det är borta.
Så se till att förundras över allt det gröna, älska solen och den blå himlen när de väl visar sig, släng av dig kläderna när värmen trycker på, sitt ute så ofta du kan, njut av att klockan är 21 och det är ljust ute, sätt dig utomhus med fikat/maten.

Årets första dopp
Jag ska erkänna att jag har suttit ute på min balkong alldeles för lite i år.
Med mina härliga fåtöljer tänkte jag att "här kommer jag att spendera många timmar."
Eller hur.
Jag satt ute en del i maj och början på juni, men när fiskmåsar och kanadagäss började göra sig gällande och temperaturen sjönk blev det plötsligt väldigt bekvämt att lägga sig i sängen och läsa istället.

Balkong
Blommorna trivs där åtminstone. Förutom den där krukan med lavendel som jag lyckades dränka, detta trots att jag inte vattnade den särskilt ofta.
Plantan med jordgubbar levererar och de första gubbarna var söta och goda, men nu är de lite sura. Jag skyller på bristen av sol och värme. 

Promenad med syster och hund
Så hur ser de kommande veckorna ut?
Jobb, för det mesta.
Förra veckan var slapp, med bara tre dagars jobb. Trots detta var jag fullbokad. Sov över hos moster, hade två filmkvällar med I (vi tittade på tre av fyra Scream-filmer), var på dop, besökte Viltboden och åt en fantastisk hamburgare (dovhjort) och drack björköl.

Fantastiskt god hamburgare
Syster med sambo och hund var här igår och åt lite frukost. Vi besökte även DollarStore. Jo, jag är smått besatt av den butiken.
I morgon ska jag till mormor efter jobbet, torsdag är det tvättdag och jobb, fredag ska jag träffa Å och hälsa på föräldrarna. Sedan blir det jobb hela helgen.
Busy bee.

Kram på er!





Kommentarer

Populära inlägg