Lite ledig

Mörkret har lagt sig ute, jag har plockat undan matvaror och reklamblad och sitter nu i sängen och slötittar på "Gladiator."
Efter sju dagars jobb är jag så äntligen ledig i två dagar.
Två underbara dagar där jag ska ta det lugnt (till viss del) och ladda batterierna inför nästa arbetspass.

Solnedgång
Efter jobbet idag körde jag till föräldrarna en runda. Jag lånade deras ugn och bakade nyttiga (glutenfria & laktosfria) knäckebröd som jag ska knapra på framöver.
Särskilt gott med äggröra.

Tuff mormor
I morgon är planen att leta rätt på någon bra vandringsled här i kommunen, ta med lite snacks och njuta av vårvädret.
Onsdag ska jag umgås med I - det blir lite shopping i Borås och sedan bio; nya "Captain America."

Vårblommor
Flyg och boende till/i Italien är bokat!
Det blir min enda semester under hela sommaren och det ska bli så roligt att träffa K igen, men även Ro. Att vandra runt i Venedig igen, se nya platser, dricka kaffe, kanske äta lite gelato. 
Men först är det Prag och sedan Finland. Inte många veckor kvar nu!

Läste en bra bok i helgen: "The Girl on the Train" av Paula Hawkins.
Hemsk, men spännande.
Tror att den kommer ut som film i höst, med Emily Blunt i en av rollerna.


Jag läser mycket Mitch Albom, men även om hälsa och kost, har snöat in på det här med gröna smoothies, vitaminer och mineraler och hur man kan "läka" kroppen inifrån.
Det är intressant att lära sig varför grönkål, citron, selleri och bladpersilja är bra/nyttiga, hur de påverkar kroppen.

Nähä, nu börjar jag bli trött, dags att avsluta.
Underbart med sovmorgon.

Ha en fortsatt bra vecka!





Kommentarer

Populära inlägg