Än är inte våren här..

Visst är det lustigt att man blir lika förvånad varje gång det kommer snö?
Det är som om folk spänt väntar på att ett magiskt väderfenomen ska ske när februari är över.

På väg hem från jobbet
Jag gillar snö, men då får den gärna stanna ett par veckor med ett par minusgrader och inte som det är nu; blött, slaskigt, grusigt.
I-landsproblem?
Jo, så är det nog.

Hemsk, men sevärd dokumentär
2016 har än så länge varit rätt lugnt. 
Jag bytte enhet på jobbet i januari och jobbar då även ett par procent mer, vilket är välkommet!
Jag har börjat sjunga i ortens kyrkokör varje vecka, något som är väldigt roligt då jag får träna rösten och träffa en massa härligt folk.

Jag och mamma, mormor och gammelmormor
Ibland känns det som att jag inte gör annat än jobbar och sover, men jag har varit på bio en del, sett bland annat; "Deadpool," "En man som heter Ove" och "How to be single."
Om någon vecka är det dags för "London has fallen" och "Pride and Prejudice and Zombies."
Då jag är ett fan av Jane Austen ser jag särskilt fram emot den sista filmen.

Firade Alla hjärtans dag med mormor
Då mitt immunförsvar uppenbarligen har fått sig en törn (fyra jobbiga förkylningar på tre månader) har jag bestämt mig för att trappa upp allt nyttigt.
Att göra en djupdykning i vad för slags mat som är riktigt bra för kroppen.
Jag har även (äntligen) sett till att skaffa gymkort, så idag hade jag genomgång av alla maskiner och fick även ett träningsprogram. 
På torsdag drar jag igång ordentligt med styrketräningen.
Härligt!

Lektyr på jobbrasten
Så hur ser den här veckan ut?
Jobba, träna, hämta nytt pass hos polisen, köpa blender (till mina nyttiga smoothies), tjejkväll med barndomsvännerna (kul!), boka resa till Finland (kanske även Prag).
En helt vanligt vecka, som ni ser.









Kommentarer

Populära inlägg