Nya bostaden

Det har gått lite mer än två veckor sedan jag flyttade in i nya lägenheten.
Två veckor! 
Förhoppningsvis får jag de sista två möblerna nästa vecka och kan plocka undan ordentligt. 

Före
Efter
För tillfället består irritationsmoment nr. 1 av sladdar.
Varför måste man ha så många sladdar?
Och varför måste de placera dosan för internetanslutning i hallen?
I hallen, för guds skull.
Så nu hänger två sladdar vid köksskåpen och retar mig. 
I-landsproblem.

Före
Efter
Jag köpte mikrovågsugn igår. Valet stod mellan ugn (har ju ingen på grund av kokvrå) eller mikro och på grund av all mat som ständigt behöver värmas upp snabbt och smidigt blev det alltså en mikro.
Den nya apparaten innebar ännu en sladd som på något fyndigt sätt ska döljas för gäster.
Utan tvekan kommer mamma att hälsa på nästa vecka och veta precis vad jag ska göra för att lösa det problemet.

Före
Efter
De första nätterna var lite konstiga; var inte van vid folk som sprang i trapphuset eller knäppande element. Inte heller var jag van vid att komma hem till en tom lägenhet. 
Kom nu ihåg att jag alltid har bott med folk, vare sig jag har studerat eller rest. 
Men man vänjer sig rätt fort och blir jag sällskapssjuk är det bara att ringa I som bor drygt fem minuter bort.

Höstfärger
Idag var jag hos mormor ett par timmar, drack kaffe och gjorde soppa.
Solen har varit framme hela dagen, himlen har varit blå och hösten har visat sig från sin bästa sida. När jag kom hem gick jag därför en långpromenad och njöt av det fina vädret.
Resten av kvällen ska jag ta det lugnt; skriva brev, diska och titta på "Infini."

Ha en bra vecka!






Kommentarer

Populära inlägg