Sommar (?)

Juni började ju inte superbra; början av veckan har känts mer som höst än sommar med regn och blåst.
Tur är väl då att man spenderat större delen av veckan på jobbet.

Kaffe och en bok
Rockabilly Night var trevligt, men lite långdraget. 
Top Cats är grymma och Eva Eastwood var riktigt bra, men jag hade nöjt mig med tre-fyra timmar istället för tio.
Bilarna och kläderna var häftiga, dock!

Idag har vi tagit vara på det fina vädret och grillat.
Jag jobbade till två och hade en sådan mysig dag på jobbet med mina damer; vandrade runt innegården, gungade i hammocken och drack saft i solen.
Väl hemma igen stod jag i köket i drygt tre timmar och gjorde coleslaw, grillsås, ugnsrostade rotsaker och knäckig rabarberpaj.

Söta grannar
I's syster har flyttat hem över sommaren då sista tentan är avklarad och hon ska jobba hemmavid ett par månader framöver. 

Det blir ett par biobesök framöver; "Spy" på söndag och "Jurassic World" på onsdag.
Bio bio bio!
Något av det bästa som finns.

I morgon är det Sveriges nationaldag.
En dag som de flesta svenskar inte bryr sig ett dyft om och som bara varit en helgdag ett par år.
"Du gamla, du fria..."


Kommentarer

Populära inlägg