Det närmar sig..

Så har nästan halva december gått.
Här är sommar i Australien nu, men kan ju inte påstå att den varit särskilt rolig hittills. En hel del regn, storm nio (tio?) dagar i sträck och en luftfuktighet som fått kläderna att klistra på kroppen. 
Underbart.

Jag jobbade sista dagen igår. Kändes som vilken dag som helst och det har nog fortfarande inte sjunkit in att jag inte ska dit mer. 
Jag träffar hela gänget på fredag då det är 'dinner cruise' i Sydney Harbour med kollegorna. Jag ska ta med kompisen I då hon anländer ikväll.

Så ja, sista jobbdagen igår och idag flyttade jag ut från lägenheten i Darlinghurst. Det kändes lite konstigt, men inte så hemskt som jag trott. Kan bero på att det är mycket att stå i den här veckan.

Först och främst; I kommer alltså med flyg (hon landar om cirka två timmar) och jag ska hämta henne på flygplatsen. Vi kommer att bo på vandrarhem i CBD. I morgon ska vi till Manly, besöka det svenska caféet, sitta på stranden och äta fish'n'chips.
Fredag blir det lite shopping, sedan är det som sagt dinner cruise med kollegorna i Sydney Harbour (ska bli så roligt!). Lördag kommer en del av familjen med flyg och söndag beger vi oss alltså till Queensland.

Men ja, klockan går och jag ska ordna med all packning så att det är fritt fram att däcka när vi kommer tillbaka från flygplatsen runt midnatt.

Ha en härlig vecka, gott folk.
Jag ska ha en helt underbar, minnesvärd och jäkla fantastisk vecka!


Kommentarer

Populära inlägg