Mysig helg

God middag! 
Klockan har passerat 12, det är lite mulet ute och vinden är småkylig, men vad gör det?
Jag borde kanske se till att blåsa håret torrt innan jag fastnar här (med att uppdatera bloggen), men nja... väntar lite till.
Robyn spelas på Spotify, mina lägenhetskompisar har precis gått upp och ätit varsin toastie till frunch (frukost/lunch) och jag väntar på att tvättmaskinen ska bli ledig så jag kan börja ta mig igenom berget med smutstvätt.
Okej, så "berg" är kanske att ta i när jag inte äger särskilt många kläder, men ni vet vad jag menar.

Så här kallt är det vissa kvällar nu när det är vinter
Det är måndag, men det är helgdag då det är drottningens födelsedag (det stämmer inte helt och hållet, hennes födelsedag är inte idag, men helgdagen faller alltid på andra måndagen i juni.) Varför firar Australien denna födelsedag? För att de är en engelsk koloni och för att de är medlem i Commonwealth, tillsammans med ett flertal andra länder.
Så alla är lediga och butiker är stängda.

Jag har inhandlat en höst/regnjacka på Target
Det har varit en riktigt rolig helg.
Efter jobbet i fredags åt jag thaimat till lunch (så gott!) och sedan tog jag reda på hur jag bäst kunde ta mig till Ryde. Regnet öste ner hela dagen, så när jag väl kom på bussen var jag blöt ända in på kroppen och kall.

En styck värmefläkt inhandlad då inga element existerar i lägenheten
E hämtade mig i Chatswood (det var så nära jag kom) och vi åt en riktig god middag som hennes mamma och pappa lagat (lamm, bakad potatis, pumpa och sötpotatis med sås, bönor och blomkål). Till efterrätt hade jag bakat en kladdkaka, något de verkligen gillade.
E och jag kollade film (filmkväll!) och lördag var det bio (Maleficent, med Angelina Jolie) och sedan sushi till lunch.

Bussbiljett
Då jag aldrig ätit från ett sushi train tyckte E att det var dags, så vi satte oss på varsin barstol och följde de orange tallrikarna som gled förbi oss med blicken.
Jag var som ett barn på julafton! 
Det blev en hel del nya smakupplevelser och vi lyckades skrapa ihop totalt åtta tallrikar (det är bara två-tre bitar/tallrik). Då E ofta måste hämta mig på diverse tåg- och busstationer och vägrar ta emot pengar för bensin betalade jag för lunchen och maten gick på 200 kronor. Så billigt!

Sushi train! Gott och underhållande
Vi vandrade runt i köpcentrat ett tag och jag inhandlade ett par böcker, en av dem "The Fault in Our Stars," som de gjort till film. Jag slukar böcker just nu, kan inte få nog. Jag har upptäckt Kindle och e-böcker, något som är absolut livsfarligt då jag får ner böckerna på mobil och dator med ett klick.

Utsikt från Denistone East
Lördag kväll mötte vi upp med ett stort gäng tjejer i Hunters Hill (väldigt fint område) där vi hade utsikt över hamnen och Harbour Bridge. Så vackert!
Vi drack drinkar, pratade, åt god mat och hade en riktigt trevlig kväll.
Jag säger det igen; E har de mest fantastiska vänner. Alla är så mysiga!

Tjejmiddag i Hunters Hill
Söndag morgon åt jag, E och Ca frukost på ett café i Ryde och vilken frukost! Äggröra, toast, hashbrown och chai latte. Herregud, så gott.

Frukost med E och Ca
Den här veckan är väldigt speciell då min syster kommer på besök. Jag kan knappt förstå att det redan är juni, att hon landar här i Sydney i morgon! Det ska bli underbart att se henne igen, att kunna prata om allt och inget öga mot öga, visa henne mina favoritställen, introducera henne för australiensisk kultur och mat. 
Ihihihi, bring on Tuesday!









Kommentarer

Populära inlägg