Välkommen, sköna juni

Det klagades igår över att maj månad hade alldeles för få varma dagar. Själv tycker jag att maj vad helt okej, även om jag inte riktigt hann med när vintern plötsligt tog slut och vips, så var allt grönt.

Igår, första juni, firade vi min kusin som fyllde 30 tidigare i veckan.
Massa god mat, en hel del skratt, tondöv sång där vi aldrig lär oss att bestämma om vi ska sjunga "hundrade år" eller "lyckliga år" och kommentarer gällande morbroderns nya tak och golv.
Tre hundar sprang omkring och äldsta kusinernas barn satt med sina mobiltelefoner.

Kusinens blommor
Redigeringen satte igång för två veckor sedan. Snabbgenomgång i Helsingborg i ett par timmar och sedan fick varje lokalredaktör hjälp av en kille som kom upp från Skåne. 
Mina jobbarkompisar retade mig lite då jag visade tecken på frustration när Indesign inte ville samarbeta. Särskilt rubrikerna leder till svordomar och allmänt dåligt humör.

Trots mindre svårigheter tycker jag att det är riktigt roligt. Jag gillar att kunna välja hur sidorna ska se ut; ska det vara stående eller liggande bild, ska helsidan ha två mindre artiklar eller en stor + notisspalt? Jag lär mig hur man lägger ett citat, faktarutor och bylines.

Trädgården är härligt grön
Nu är det alltså juni och det betyder fyra veckors jobb där jag ska göra de vanliga tidningarna + två sommartidningar. 
Skatteåterbäring, midsommar, semester.
Det blir långa dagar på kontoret, men jag hoppas ändå på en riktigt härlig junimånad.






Kommentarer

Populära inlägg