Helg i stan

Det är lite svårt att greppa att det är maj.
Vårtecknen har äntligen kommit (krokusar, vitsippor, snödroppar) och det är inte riktigt lika kallt på nätterna.

Jag har fått inbjudan till kusinens 30-års fest som är i början på juni. Hela släkten kommer att samlas och sådant är alltid trevligt.


Jag var i Halmstad i helgen. Först umgicks jag med kompisen E och hennes otroligt söta son, sen körde jag hem till syster en runda innan vi försvann in till Bull's Pub. Det blev bakad potatis med räkröra (mums!), cider och span på folk. Bull's var fullsatt och så snart ett bord blev ledigt inleddes en smått galen rusning.

Efter god mat, dryck och trevligt sällskap gick jag på bio med ett par kompisar och såg underbara Robert Downey Jr. i "Iron Man 3."
Den var bra; snygga specialeffekter och Ben Kingsleys karaktär (skurken) var riktigt smart och underhållande. 


Efter bion åkte jag hem till syster igen och hann sova ett par timmar. Jag blev väckt 3.30, drog på mig kläder och körde sedan syster + kompis till Hyllie. Vi åkte kl 4 och jag var tillbaka tre timmar senare.

Lördagen spenderades med en hel del underbart slapp. Jag åt lunch hos bror och hans sambo, tittade på film, städade systers lägenhet, läste och tränade (joggade/power walk i 6.5 km - gick så lätt och smidigt) och bara njöt.

Jag tog helg för en timme sedan (jobbade över lite idag) och imorgon kommer en av morbröderna. Lördag dyker syster upp och söndag är det planerat att bror ska hjälpa till med veden. En riktig familjehelg, med andra ord.

Ha det gott, ni mysiga!

Kommentarer

Populära inlägg